Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 ...før man burde begynne å bli mistenksom/nervøs? Høyre ankel og fot er blitt litt hoven. Jeg har vært 8 timer på jobb idag, hvor jeg kun har stått/gått, så kan sikkert komme av dette... Men, hvor fort, og hvor "mye" må hevelsen være/komme før man evt kontakter lege?
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 19. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 19. september 2008 ingen?
kleine Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Vanskelig å svare på så sparsomme opplysninger. Men hvor hoven, hva er forskjellen på v. og h. ben i cm ( Målebånd) Men om du føler deg usikker skader det ikke å få legevakt til å se på det. Føler du deg dårlig ellers da?
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 19. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2008 Nei altså, det er nok bare jeg som er hysterisk. Det er ikke snakk om store forskjellen, i det hele tatt. Men, det har nå tatt 2 1/2 time, å merke etter strikken i sokken er ikke borte ennå.. Og i følge badevekten min har jeg gått opp 1kg fra igår. (tenker da på skummelt med plutselig "mye" vann i kroppen".) Som sagt, det er nok jeg som er hysterisk. Jeg får se an hvordan det er i morgen. Om det er blitt verre da, ringer jeg legevakten!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Det du beskriver høres ut som en "vanlig dag" da jeg gikk med første Hadde konstant sokkemerker jo.. Min venninne ble satt igang pga vann i kroppen (hun hadde også svskaps diabetes) og det skal jeg si deg var MYE vann.. Leggene hennes var sikkert dobbelt så store som normalt, og huden så ut som den kom til å sprekke ved berøring... Om man er bekymret for sv.skapsforgiftning burde man kanskje ha litt flere tegn enn litt vann i en legg men for all del..jeg har ikke sett åssen det ser ut så kan jo ikke egentlig uttale meg da...
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 19. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2008 Nei, altså jeg _vet_ jo dette. Men hodet mitt har så sinnsykt lett for å gå totalt i spinn, og en legg som kanskje egentlig ikke er hoven, men har litt sokkemerker, blir da plutselig det største tegnet på sv.forgiftning. (Var hos jordmor igår, og blodtrykket var helt flott forøvrig.) Så jeg vet jo sånn halvveis egentlig at jeg bare surrer. Men men!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Huff ja, det er lett å la tankene komme på avveie... Spesielt når man henger mye her inne på bim har jeg merket... Blir jo litt nervøs hver gang jeg leser om en eller annen komplikasjon, hva man ikke kan spise etc.. Jeg var SIKKER på jeg kom til å få en kjempebaby fordi sambo og broren hans begge var 5kilos unger. All logikk sier jo at det absolutt ikke har noe med meg eller min baby å gjøre, men ikke mitt hode nei Men for å berolige deg, så tror jeg absolutt ikke det er noe galt, men jeg er fan av å få sjekket med lege/jm 100ganger for mye enn 1 gang for lite uansett.. Ringer dem i tide og utide jeg
MiLady Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Trur du skal bare roe deg ned for er du redd for svangskapsforgifning så ville du hatt flere symtomer og vært ganske så opp hoven i både legger og hender, høyt BT og være dårlig, og ha vondt i rundt mageregionen. Jeg hadde i går en tur til det vi kaller byen (bor på landet) gikk i to-tre timer, kom hjem å lagte litt mat, men satt for det meste. Du skulle ha sett venste ankel på innsiden, rundt denne knoklen eller hva den en heter for noe. Skulle nesten tru at det var noen som fysisk hadde satt en sprøyte med vann rundt denne knoklen. Var virkelig pløsat. Så helt rar ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå