Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 En venninne trenger briller til baby på 6 mnd... Noen som vet hvor man kan få tak i dette???
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 19. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2008 Finnes visst ikke til så små babyer i Norge...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Det var jo rart, har sett små babyar med briller i norge. Da trur eg bare at ein må gå til ein anna optiker eller be den optikeren å få tak på det. Var litt rart egentlig................at det ikkje fantes..............
aanonym Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Alle optikere har sånne briller. Lillebror fikk briller da han var 7 mnd. Ikke noe problem (Det var verre å få ham til å bruke dem...)
Fire småtroll Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Husker ikke akkurat hvor gammel lillesøstera mi var når hun begynte med briller, men det var før hun kunne gå. De fikk da dem hos optikeren, røde og bittesmå, med sånne myke bøyler rundt øret...
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 19. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2008 Hun fortalte at de eneste brillene hun hadde funnet i Norge var i metall med runde bøyler bak ørene... Babyen ble født i juni så han er jo enda mindre enn jeg sa...
mamman til to gutter Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 De fleste optikere i Norge kan skaffe så små briller. Er nok ikke så mange som har det inne, men de kan ringe leverandørene sine og bestille opp. Ikke mange alternativer, men noe kan skaffes. Ringer rundt ørene er bra, for da er det vanskeligere for babyene å ta dem av. Om brillene er i metall gjør vel ingenting? De vil hvertfall sitte mye bedre enn en brille i plast uten neseputer...
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Hvordan finner man egentlig ut at baby trenger briller? Vi har arvelige synsfeil i familien, og har skjønt at det er en fordel å oppdage dem tidlig. Men jeg vet ikke hvet jeg skal henvende meg til... Øyelege, optiker, helsesøster...? Noen som har erfart at man ikke blir tatt alvorlig e.l.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå