Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Tenkte å kjøpe dress. Men er de mye ute i snøen når de er 1 år? Dyrt å kjøpe en dress til 1000-lappen om den blir veldig lite brukt. Trenger man vanntette votter også? De til Reima virker jo så store. De klarer vell ikke å gripe tak i noe med de vottene. Å hva med sko? Kan noen dele sine erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Dress, sko, luer, votter (reimavottene er visst ikke noe særlig), jakke. Trenger slet ikke å kjøpe dress til 1000,- til en ettåring. Du finner masse gode dresser til halve prisen bare du kikker litt. Er du hjemme med h*n så vet du jo selv hvor mye dere pleier å være ute i løpet av dagen, og behovet for varme, vanntette klær står jo i forhold til ant. timer ute. Er h*n i barnehage må du regne med at de er endel ute, og behovet for gode klær er stort.
Supha Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Handlet på bogerud tesktil faktisk. De hadde mye fint til utenpå og innenpå. Kjøpte parkdress, og en rekke ullukser, ullgensere, plastikkvotter osv. ble 17 hundre og et eller annet. Men da tok jeg to sett av hver liksom. Sikkert for mye men... Så bestite jeg sorel sko i dag på http://www.sierratradingpost.com/i/88673,70,_Sorel-Yoot-Pac-Winter-Boots-Waterproof-For-Kids.html ca. 250 kroner med frakt!! Her finner du størrelser: http://www.heratyhall.com/fashion/shoe_sizes.htm Tror du kan kjøpe en dyrere "merkedress" for en billigere penge på nettet. Kanskje der jeg kjøpte sko??
Kahbean Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Det spørs om barnet er på barnehage eller ikke. Er de der så er de jo ute hver dag men selvsagt ikke lik så mye som de eldre barna pga at de små bruker en god del av bhg-dagen på mat og søvn. Dere trenger en vinterdress ja! Hvilken spørs på hvor mye dere har råd til å bruke. Dere trenger ikke en til kr.1000 fordi de er ikke ute så mye også vokser de ut av de fort også. Pass på å kjøp en som har sånn glatt stoff på knerne og rompen slik at de ikke blir lik så fort bløt og at de er sterkere der slik at de ikke slites ut når de sitter på knerne. Også er det altids artig med sånne slik at de kan skli på rompa også ;-) Merke er det umulige å spørre folk på slike sider fordi det kan krangles om lenge. Reima sine er selvsagt flott hvis du har råd. Vi skal kjøpe den til gutten på 4 fordi de er tynnere (men lik så varm) og han er jo så aktiv at han blir fort varm og svett i de som er billigere med fleece-for inni. Men til gutten på 1 år skal vi bruke den som kommer i barnehagepakken fra barnogleker.no (se bilde nederst på hovedsiden deres). Den brukte storebroren også og den funka helt greit. Det er et for inni som kan taes ut om høsten og våren når det er litt varmere ut. Det kommer også med en regndress. Den funket helt greit men vi brukte den mest for å ha som regnsett nr.2 fordi de er litt tynn når de sitter rett oppi en damm. Fleecesettet som følger med er helt flott og kjempegodt å ha på. De anbefaler altids ull innerst mot kroppen men er det veldig kaldt eller trenger de skifteklær så er de flott! Votter... de trenger minst 2 par fordi de blir fort bløt. Vi liker helst de som går litt lenger opp slik at du kan ha den utenpå dressen. De tar dem av å på så lett når de er kort. Det er egentlig noe du må prøv å se hva som funker best for deres barn. Noen har på strikket ullvotter med regnvotter eller tynne votter utenpå. Det er herlig med varme men gutten min likt ikke det fordi det var så vanskelig å holdi ting. Reima votter er bra men kan ikke tørkes i tørkeskapene på barnehagen så vi syntes det var bedre å ha 2 par votter der slik at de kun bytte. Sko... hvis barnet er flink til å gå så anbefaller jeg Gortex sko (Vikings, osv). De er skikkelig varme og ikke for tung å gå i. Jeg anbefaller ikke Cherrox (kun i høst vær eller som par nr.2) fordi de blir de fort kald i. Reima har også sko til de små som jeg tenkt å prøve. De er laget av stoff slik at de er bedre for de som ikke er lik så flink til å gå. De skal vist holde dem varm og tøff så de virker ganske flott. Jeg har ikke så lyst å kjøpe Gortex sko til kr.500 når de vekser så fort. Håper dette hjalp litt i hvertfall. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå