plastblomst♀♂♂ Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Inneholder den hormoner? Skal velge prevensjon nå, og vil helst unngå noe med hormoner. Lurer litt på kobberspiral eller nuva-ring... Har gått på p-piller før. La på meg mye, mistet all sexlyst og hadde store humørsvingninger, så prevensjon som inneholder mye hormoner er ikke noe for meg....
Erisa* Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Heisann! nuva-ring inneholder hormoner, ja, og er ganske dyr. Men virkningen skal være ganske lokal, så det er jo en fordel. Kobberspiral er uten hormoner, men ulempen med den er at den kan gi ganske kraftige mensturasjonsblødninger. Så hvis du i utgangspunktet har hatt kraftige blødninger, bør du nok velge noe annet. Hvis du prøvde kombinasjons-piller sist, altså med to typer hormon, så kan du jo prøve en litt "lettere" type nå, som cerazette. Jeg har mindre bivirkninger av den enn av trionetta, som jeg brukte før. De hormonene som er i cerazette, er ca det samme som i hormonspiral og p-stav (implantat i underhuden på overarmen). NuvaRing inneholder østrogen i tillegg, altså sånn som vanlige p-piller. Hvis du ikke vil bruke hormoner, er det også et alternativ med sånn LadyComp, som følger med på når du har eggløsning. Innen for noen dager da må du bruke kondom eller pessar ved samleie. Det koster en del å kjøpe, men jeg tror det finnes brukt. Jeg har ikke erfaring med det, men det er det flere her inne som har:) lykke til med valget! Jeg endte opp med p-stav selv, men har ikke satt den inn enda, så jeg er spent på hvordan det blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå