Gå til innhold

OS, barnetrygd og Stønad til barnetilsyn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betales det ut på forskudd?

Altså, f.eks for september måned, blir det utbetalt 20. august, eller 20. september? (1. september eller 1. oktober når det gjelder barnetrygd)Jeg fikk innvilget dette nettopp, og forstod ikke helt..

Bernetrygd innvilget fra 1/8. Dette har jeg ikke fått enda, men kommer neste gang.

Redusert os og barnetilsyn fikk jeg innvilget fra 1/9., og jeg fikk overført den 10. september for to "barnetilsyn", og 1 OS. Jeg fikk det vel da bare litt for tidlig? Eller får man for oktober den 20. september?

Detstod jeg hadde fått etterbetalt disse beløpene, 2 ganger 1400 og noe. og 1 ganger 5000, som jeg får i os. Men dette er da frem til 20. oktober ikke sant? jeg fikk det bare litt tidlg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barnetrygd ble innvilget fra 1/8 skulle du hatt i slutten av august, men de kan være treg.

Regner med at du da får i slutten av september og da får du sikkert etterbetalt fra august. Hvis ikke tar du kontakt med NAV.

Resten kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med.

Skrevet

Det som kommer 20. september, gjelder for september. så tror du bør ringe NAV og høre når det du fikk utbetalt gjelder. Det kan være at du hadde rett på det i forrige måned også, og får dette etterbetalt nå. En kan få det for inntil 3 måneder før søknaden, dersom en har rett på det.

Barnetrygden får du nok etterbetalt siste dag i september.(hehe.... la nettopp merke til hvor rart september så ut skrevet;). ja, jeg er rar;))

Skrevet

takk:)

Hm, ja jeg synes egentlig det er litt rart at jeg fikk innvilget barnetrygden og stønad til banretilsyn fra 1/8, som jeg får etterbetalt, men Os fikk jeg innvilget fra 1/9 stod det.. lurer litt på hvorfor egentlig..

Så da var sikkert stønaden til barnetilsyn som jeg fikk den 10. for august og september, og os for september, så da får jeg vel sikkert ikke utbetalt noe mer derfra utenom barnetrygden, før 20. oktober tenker jeg.. æsj, hadde håpet de betalte på forskudd, for da hadde jeg fått for oktober nå den 20.;P

Men skal vel egentlig bare være fonrøyd med at det gikk såpass fort, cirka 4 uker, og hadde regenet med å gå å vente lenger! Og også kjempe fint at de utbetalte den 10. og ikke ventet til den 20.:) Fordi om det er kjedelig nå, siden neste gang blir om fem uker eller noe:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...