Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 hvordan i allverden ofregår kveldsstellet??? Har lille barnebarn på 3 år her på overnatting hos mormor for aller første gang uten mamma og pappa! Så ikveld puttet jeg tre barn i badekaret. Mine to å¨1 og 6 år og barnebarnet på 3 år. Måtte tilkalle assistanse for å få tørket lillemor mens jeg vasket håret på de to største! Så gikk farmor på kjøkkenet med lillemor og gå ho mat mens jeg fikk tørket de andre to. Hjelpe meg for et styr! Lillemor la seg heldigvis ned med en gang, og nå har jeg lest for lille barnebarn som er mormors prinsesse og for guttongen som er stor stolt onkel! Og nå prøver de å sove sammen på gjesterommet. Lillegull ville absolutt sove med onkel og ikke alene. Å det er SÅ deilig å ha henne her!!! Da mamman og pappa og lillebror dro til morfar sa hun bare "hada mamma og vinket til pappa" helt inneforstått med at de dro! TRor mamman var nesten på gråten for hun følte seg nesten snytt. Var absolutt ikke den reaksjonen hun hadde sett for seg!! HIHI.
iznogood Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Så kjempekoselig dere har det, da :-) Synes jeg ser de 3 små i badekaret. Selv om mammaen ikke fikk den store reaksjonen på at gullet skulle være igjen hos mormor - tenk så deilig, da. At den lille er så trygg på å skulle være hos mormoren sin. Det må vel gi fred i et mammahjerte. Jeg har bare 2 små, 2 og 3 år - og det går greit å ha dem i karet hver kveld :-) Vi har nok fått en rutine på det. Litt anderledes, kan jeg tenke, om de plutselig hadde fått en 3dje på besøk :-) Ha en kjempefin kveld Mormor Tralle Tone Troll.
frøydis m/ 4 Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Dette hørtes koselig ut! Selv om det selvfølgelig ble travelt. Tenker nok også at mammaen er glad tross alt for at det gikk så greit å levere fra seg mormors prinsesse :-) Håper store onkelgutten og vesla får sove godt på gjesterommet. Det er nok stor stas!!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 19. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2008 Hehe. Nå har onkel sovna på gjesterommet og lillegullet til mormor tusla rundt i gangen her. Klaget over at onkel hadde "banget meg i golvet" Sagt på klingene trønderdialekt. Er ikke alttid så enkelt for ei nordnorsk mormor å skjønne den der trønderdialekta... Men nå ligger hun iallfall i onkelsseng og er helt stille. Satser på at hun sovner sanrt hun også. I morgen blir en travel dag. Har invitert "halve slekta" på "visning" av lillebror. Han er 2 mnd i dg og mitt andre barnebarn. Ingen her nord som har sett ham enda, bortesett fra meg og gubben da.. Så i morgen blir vi 22 til kaffe!! Med smått og stort da. BLir vel 6 barn på hhv 2 mnd, 13 mnd, 2 på 2 år, en på 4 og en på 6. Og ei på 16, men ho regnes som voksen i egne øya iallfall.. Så er det tanter og onkler, oldeforeldre og "oldetante" (min tante) Blir mye styr, men sikkert koselig også.
dritgrei hei hei! Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 hehe... vi har ikke badekar, så her slenger vi møkkete unger i seng. :-) men du har rett.... det er greit å være to voksne i alle fall....:-) her er det leggebaluba fra halv seks til halv ni, å legge de to store er i grunnen greit alene, men å være alene med alle tre i leggesituasjon er enten vanskelig, eller høylytt og litt vondt i hjertet, for babyfisen er særs kropsnær fra seks til ni, og de to andre har rutiner og ritualer som ikke lar seg kombinere med liten babybror på slep. Men du klarte det du, og det hørtes jo kjempekoselig ut rett og slett! Flinke mormormamman! :-)
Trollmora Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Så koselig det høres ut med besøk av mormors prinsesse og så fint det må være å endelig få møte lillegutten! Håper det ble en koselig dag med hele hurven på besøk og fremsyning av barnebarna. Koselig å samle alle siden datteren bor så langt borte. Bor du langt nord?
Maud Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Jeg har ikke tre små, men to små og en litt større. Her er det lettere å få til legging når Storebror er hjemme enn når det er bare de to små. Han leker med Lillebror eller ser etter Minstesnupp hvis Lillebror slår seg vrang. Etter at Minstesnupp passerte 7-8 mnd synes jeg det går greit å være alene med legging. De to små går på samlebånd med bading, pysj og tannpuss. Rutinen har blitt stadig enklere desto flere ganger jeg har gjort det alene. Så fint at Lillegull trives sammen med mormor. Håper dere har nikost dere hele helgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå