Gå til innhold

Trenger hjelp nå! Om legging... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i ferd med å bli smårar her...

Er hjemme alene for tida, og lille på 19 måneder begynner å vræle med en gang jeg er ute av soveromsdøra. Hun reiser seg og hyler, og når jeg kommer inn og legger henne ned roer hun seg. Med en gang jeg er ute av døra er det på'n igjen. Så jeg er inne hos henne maaaaange ganger i løpet av noen minutter.

Kjenner at jeg er litt motstander av å begynne å sitte inne hos henne til hun sovner, for det har vi aldri gjort før. Så å begynne med det nå når hun er 1 1/2 år? Hmmmm, skeptisk!

Men hva skal jeg egentlig gjøre?

Døra står på gløtt, og jeg passer på å sysle rundt med ting og tang, slik at hun hører at jeg er her.

Noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss hjelper det med en flaske vann.

Noen ganger inn og ut, si at nå er det natt osv.

Bli strengere i stemmen for hver gang og tilslutt sier du at nå må du sove, mamma kommer ikke inn igjen. Godnatt.

Skrevet

Jeg dytter litt.. Min på 16mnd gjorde plutselig det samme i kveld. Kan det ha med at han har begynt i barnehage? Masse nye inntrykk.. Har jo alltid vært en drøm å legge.. Han våkner en del igjenom natten også plutselig. Ikke gjort før. Redd for rutinene skal reise ja!! :)

Skrevet

Snuppa har vært sånn i perioder, og en av periodene hvor hun var på samme alder som di så fant vi ut at å gå ut og inn så "ofte" egentlig bare holdt henne våken. Så vi lot henne styre ei stund (så lenge vi visste at hun hadde alt hun trengte) og lot henne høre at vi var der, men gikk ikke inn før hun hadde holdt på ei stund. Tok ikke veldig lang tid før hun "skjønte tegninga".

Skrevet

Hun vræler altså :( Sånn hyling som ender med kort pust, hvis dere skjønner?

Kanskje det er noe med alderen da?

Hun har alt hun trenger. Er mett, har bæsja og er nybada og trøtt.

Skrevet

Det er ei stund siden nå så jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg, men vi lot det stå til i 5 min av gangen hvis jeg ikke husker feil... eller til vi hørte at hun roet seg bittelitt. Kan det hjelpe om hun får en bok eller noe å lese i selv?

Skrevet

Hmm, bok har vi ikke prøvd. Kan prøve på det. Men jeg frykter at hun er helt i "opp til mamma"-modus. Men nå har det blitt stille da... Enn så lenge. Var stille for litt siden også, før det braket løs igjen...

Skrevet

Jeg tror og håper.. at man ikke skal styre så masse jeg. Roe ned etter en stund og være rolig og kjedelig i stemmen.. Natta er jo natta.. :) Min har vondt i magen virker det som. Han roet seg han også. Krysse fingre!!

Skrevet

Hehe, kjedelig i stemmen :) Ser for meg en sløv "nååå mååå du (gjeeeeesp) legge deg ned. God nattttttt (gjeeeesp igjen)". Hørtes det kjedelig ut? ;o) Har vært inne hos henne en gang siden sist. Da sto hun i senga og støtte seg mot kanten, og gned seg i øynene mens hun vræla "mammmmmmaaaaaaaa"... Lykke til med gutten din :)

Skrevet

Stakkars små. Kan jo være hun har vondt noen sted. også overtrøtt.. Joda..Du hørtes veldig kjedlig ut :) hehe..Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...