giggsi Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Har f.eks lærere der høyere lønn enn lærere i en liten by? Jeg hadde aldri klart meg økonomisk om jeg hadde bodd i oslo.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 de slipper dyr bensin...
du og jeg og vi to Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Jeg bor i alle fall i en mindre leilighet, enn jeg kunne gjort om jeg hadde flyttet tilbake til der jeg kommer fra. Men jeg elsker å bo i Oslo, så da klarer jeg meg heller med litt mindre areal;) Dessuten er ikke prisene så veldig annerledes i Bergen, Kristiansand, Stavanger... Skal man bo sentralt så må man betale for det, men vil man bo en mil eller flere unna sentrum, så kommer man bedre ut av det.
winneboo Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Har ikke peil Selv gikk jeg fra å betale 5000 i husleie i en liten by til å betale 13 000 kr her i oslo. Litt forskjell ja.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Vi hadde aldri klart oss økonomisk i Oslo.. Vi hadde klart det hadde vi leid en leilighet med maks husleie på 10.500.- pr mnd.. Tanten min bor i Oslo.. Eier leilighet.. Hun kjøpte under en veldig bra periode og ga derfor langt ifra så mye som de er verdt nå.. Men hun sparer bla på at hun ikke har bil.., litt lavere forsikringer.. Billigere mat.. Eller dvs at det er flere butikker i hennes nærområdet så hun kan velge og f.eks handle alle grønnsakene på den lokale grønnsaksboden hvor det er mye billigere.. Men nei jeg hadde ikke klart det med min lønning..
Blåmandag¤ Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Førskolelærere ansatt i Oslo kommune tjener mer enn førskolelærere i noen andre kommuner ialle fall. (Asker, Bærum og Lørenskog tjener man vel enda mer tror jeg) Klarer oss med en 4-roms vi, trenger ikke enebolig. Ofrer heller det enn å flytte fra Oslo.
piano♫ Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Vi hadde helt fint klart det, men jeg ville ikke prioritert det for alt i verden. Måtte nok gått på en helt annen standard enn vi har her, det er jo okei - men er mange andre fordeler også med å bo på en mindre plass. Det eneste jeg kunne tenke meg er kulturtilbudet :-)
Gjest Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Man MÅ jo ikke bo i hus da. Heller leilighet i Oslo enn pendling hver dag. Lønnen er vel generelt litt høyere i Oslo enn "på landet" pga mye finansselskaper og store bedrifter som lønner godt. Det er nok ikke mye penger å spare på bensinen gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå