prekæs Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Hadde ikke det vært fint? Jeg mener. Man måtte jo planlagt det slik at man hadde gode og meningsfylte dager. Men jobbe skulle i hvertfall ikke jeg gjort. Jobbe gjør jeg mest for å ha råd til å ha det fint når jeg har fri, men samtidig er det jo greit å trives på jobben da. Og det gjør jeg. Stort sett. Meninger?
du og jeg og vi to Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Tja, godt mulig jeg ville jobbet litt likevel. Trives utrolig godt med jobben min, og tror guttungen har godt av å være litt i barnehagen å leke litt, men korte dager og ikke hver dag. Ville kanskje studert litt på heltid igjen, noe jeg ikke har råd til nå. Men jeg tror jeg ville ønske å bruke kunnskapene mine og evnene mine til noe - som en jobb eller veldedig arbeid eller noe sånt.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Om jeg så hadde fått 30 mill i postkassen i morgen så hadde jeg fortsatt og jobbe.. Ikke så mye som nå.. Og i et heeeeelt annet yrke.. Men jobbet hadde jeg gjort.. Jeg liker og jobbe.. komme meg litt vekk fra barn, hjem , mannen og husarbeid.. Prate med kollegaer og ha et sosialt nettverk utenom det vanlige.. Men jeg hadde tatt med litt pause fra jobben.. Dvs vi skulle reist på endel utenlandsreiser.. hehe.. =)
OsloMor Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Da hadde jeg utdannet meg til fotograf, et yrke få tjener penger i dessverre. Så kunne jeg hatt det urealistiske drømmeyrke uten å sulte i hjel. Men dessverre, ingen penger hos oss, så en akademisk tittel og jobb i staten blir det nok heller, og bildene på hobbybasis, he-he;0
Økologisk_knekkebrød Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Jeg tror jeg hadde valgt å jobbe litt, om jeg hadde kunnet. Er uføretrygdet nå, og jeg tror ikke mennesker har godt av å ikke jobbe. Det er sunt å komme seg ut, og føle at man gjør noe meningsfylt.
prekæs Skrevet 19. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2008 Man kunne gjort mye meningsfyllt helt uten å tjene en krone på det. Kanskje gjort en hobby om til jobb. En jobb hvor man kunne jobbe når man hadde lyst og egentlig ikke tjene penger. Man har jo en høy arv, må vite:)
prekæs Skrevet 19. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2008 Tenk å kunne delta i diverse former for veldedig arbeid. Som besøksvenn f.eks. Eller bygging av skoler i u land. Vi snakker en stor formue her:)
du og jeg og vi to Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Hehe, jeg vil heller ha jobben jeg har i dag enn å være besøksvenn eller bygge skoler i u-land. Men jeg trives utrolig godt med jobben min, og den er veldig givende.
Gjest Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Jeg hadde nok fortsatt i jobben min, men sikkert ikke mer enn 50%. Trives utrolig godt da, og føler jeg har et meningsfylt yrke (lærer) Har vært hjemme mer eller mindre i 4 år sammenhengende nå med permisjoner og ulønnede permisjoner, og kjedet meg utrolig mye på slutten. Sitte hjemme skal jeg gjøre når jeg blir pensjonist.
Bøggly Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Åhhhh.....det er min store drøm! Da skulle jeg hatt en liten stilling ved et bofellesskap for utv.hemmede, eller ved et aldershjem jeg kjenner, hvor jeg kunne tatt på meg vakter når det passer meg, men hatt flere lange ferieperioder hvert år hvor jeg hadde reist både innen- og utenlands! Jeg elsker å jobbe med mennesker som har litt andre behov enn oss "vanlige", så det skulle vært min jobb da! Lederjobben jeg har nå, skulle glatt fått seile fra meg!
prekæs Skrevet 19. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2008 Ikke sant. Så kunne du jo f.eks brukt lønna på skoler i uland. Med en stor arv hadde du jo ikke trengt pengene:)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 Ok, om formuen er så svær hadde det ikke vært noe problem!
Gjest Skrevet 19. september 2008 #13 Skrevet 19. september 2008 Da hadde jeg drevet med hjemløse katter på fulltid. Har planene klar hvis jeg hadde vunnet feks 30 mill i lotto. Det hadde gått rett i katteredning!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. september 2008 #14 Skrevet 19. september 2008 da hadde jeg blitt student i ganske mange år tror jeg
prekæs Skrevet 19. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 19. september 2008 Det var muligens det jeg burde gjort. Sånn helt uten å slite meg ut...og da noe jeg bare er interessert i...ikke noe som gir enorm lønn. Hvem trenger lønn når man har arvet en formue.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 19. september 2008 #16 Skrevet 19. september 2008 Jeg hadde beholdt jobben min ja. Jeg synes det er gøy å jobbe og kunne ikke tenkt meg en hverdag uten...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. september 2008 #17 Skrevet 19. september 2008 ja selvsakt, med penger på bok studerer man bare for morro. nå skal jeg studere ting jeg virkelig har lyst og studere så sånn sett blir det ikke noe serlig forandring. jeg hadde bare ikke stoppet og lese på intresange ting... hehe
UnePune äntligen hemma! Skrevet 19. september 2008 #18 Skrevet 19. september 2008 Da hadde jeg gjort om hobbyene mine til jobb, og jobbet når jeg ville =P
lille krapyl=) Skrevet 19. september 2008 #19 Skrevet 19. september 2008 Det hadde vært fabelaktig!! Hadde jeg arvet så mye penger at kunne være økonomisk uavhengig, hadde jeg vært overlykkelig! Jeg skulle studert deltid (bygget på utdannelsen min og tatt mastergrad), tilbrakt mye mer tid med datteren min (sluppet å jobbe 100%), og kjøpt meg en vanvittig god dressurhest og satset mer på ridningen min. Snuppa skulle fått en skikkelig dressurponny. For en drømmetilværelse det hadde vært! Mannen skulle fått fallskjermkurs og båt med flybridge (skrives det sånn tro?).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå