Gå til innhold

Tidlig El - noen som har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri tempet eller noe men alltid antatt at jeg har El rundt dag 14 i min veldig stabile 28 dagers syklus. Men har prøvd i over 1 aar naa uten resultat. Denne pp har vi bare hatt sex en dag (dag 10 i syklusen) og mensen er naa to dager over! Jeg har supervondt i korsryggen og er trøtt... Skal løpe paa apoteket i morgen og kjøpe test, men er det egentlig noe haap? Noen som har hatt EL saa tidlig? Jeg er 36, har det noe aa si? Blir veldig glad for alle svar : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før svangerskapet hadde jeg syklus på ca 23 dager. Hadde sex på dag 7 og 9 i den aktuelle syklusen. Det gikk det;) Tror ikke alderen skulle ha noe å si, men jeg var 37 da:) Lykke til med testen!!

Skrevet

Nå har du kanskje allerede testet, men teoretisk sett er det fullt mulig å bli gravid hvis man har sex opptil 5 dager før eggløsning (det er så lenge sædcellene lever). Så det kan godt tenkes at du har blitt gravid selv om eggløsningen er på dag 14. Hvis du har stabile sykluser på 28 dager, er det lite trolig at du har el før dag 14 for det er sjelden lutealfasen er lenger en 14 dager. Men man skal aldri si aldri - det er store individuelle forskjeller.

Tror ikke det er sannsynlig at el kommer tidligere enn før så lenge du har samme sykluslengde (lengden på lutealfasen pleier å være konstant). Det er vanlig å få kortere sykluser pga alderen, men så lenge syklusen er stabil, bør du ikke bekymre deg:-)

Skrevet

Tusen takk for svar. Har testet og den var negativ... Men fortsatt ikke mens saa har ikke heeeelt gitt opp enda : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...