Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag opplevde jeg noe som gjorde meg litt lei meg, selv om jeg kanskje burde ha vært litt tøff og bare glemt det.

Jeg er 37 uker gravid og studerer på blindern i Oslo. Jeg har bestemt meg å fortsette å møte opp til forelesninger så lenge jeg orker fordi jeg slipper å gå hjemme alene og kjede meg.

Jeg var ganske stolt av at jeg var så sprekk å møte opp og lese,helt til idag....Skulle bare pakke sekken min siden jeg var ferdig for dagen når jeg snudde meg og så at to jenter lo og så på meg samtidig.

Den ene pleier å lese samme sted som meg og jeg har sett at hun pleier å stirre på magen min. Men det har jeg ikke tenkt så mye over siden jeg vet at en stor mage kan trekke litt oppmerksomhet.

Så snudde meg en gang til og samme skjedde. De så på meg, lo, så på hverandre og så tilbake på meg. Så det var helt tydelig det var meg de lo av.

Er det så morsomt med en med stor mage? Den er ikke så svær og jeg har bare fått kompliment ellers. Synes det er en ting å kikke, men en annen å le av noen pga hvordan de ser ut...

Jeg gikk fra stedet ganske lei meg, har aldrig opplevd noe slik før.

Burde jeg har kjeftet på dem? Var ikke de litt frekke?

Nå tør jeg ikke å dra tilbake for å studere, visste ikke jeg så så rar ut:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har jo en nydelig mage:) var inne å tittet på profilen din!

syns du skal heve deg over de jeg, selv om det selfølgelig er sårende at noen ler av deg! innerst inne er de sikkert bare missunnelige for at det er du som er gravid og ikke dem! !

lykke til de siste ukene som gravid:) nyt det:)

stor klem

Skrevet

Det er vell litt drøyt av folk å oppføre seg sånn :-/

Hadde blitt skikkelig lei meg.. føler seg ikke så vell når folk står til sånn.. skulle spurt om de hadde problemmer med noe!

Uff la de være.. å møt opp.. ikke la noen ødelegge får deg

Skrevet

Det er jo en utrolig barnslig oppførsel, da! Vær stolt av den fine magen din og at du møter opp på forelesninger og studerer som høygravid. Bare å heve seg over dem! Stå på :-)

Skrevet

Tusen takk for støtte, føler meg litt bedre nå :)

Jeg kan ikke se hvorfor en dama med mage er så morsomt....

Takk for kompliment om mage-bildet mitt.

Det er bare 4 uker til han (forhåpentligvis) kommer ut :D

Skrevet

Hei oktobermage08

Jeg har selv vært gjennom to svangerskap mens jeg har vært fulltidsstudent og med stor mage etterhvert har jeg lært å være stolt av det jeg har prestert. Nå er jeg endelig ferdig utdannet lektor- selv om det har vært tøft- har det vært verdt det- uansett hvor mange rare blikk jeg har fått. Hev deg over disse jentene- de er ikke verdt det og vær stolt av at du klarer å fortsatt gå på forelesninger. Det er imponerende c",) Jeg vet hva det krever å motivere seg selv til å gjennomføre tross voksende mage og forandring i kroppen. Stå på videre og masse lykke til de siste ukene- både med fødsel og studier.

klem

Skrevet

For det første: du har kjempefin mage og ser ikke rar ut på noen måte!

Å du jo aldri tro noe annet enn det.

Prøv å drit i de idiotene som sto å lo... Helt tåpelig spør du meg.

Kan ikke forestille meg hva som kunne være så morsomt, men er vell ikke alt man skal skjønne her i verden.

Gravide mager tiltrekker seg jo oppmerksomhet, men at noen står å ler av deg er jo bare for drøyt.

Prøv å ikke la den episoden hindre deg i å dra på flere forelesninger.

Hvis formen tilater det, dra tilbake rak i ryggen og overse de 2 der fullstendig.

Hvis du er tør så kan du jo masjerer bort til dem og spørre hva som gikk av dem idag! (Men det hadde ikke jeg turt...)

Lykke til videre, kos deg både meg magen og studiene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...