Gå til innhold

ødelagt ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fler en meg som har dette problemmet?

Kan ikke gå i butikken, blir dårlig av å stå i kø ol. (blir da svimmel og kjennes som alt svartner helt får meg)

Noen ganger føles det som je nesten svimer av når je sitter og ligger.. føler trykk i rygg/mage.. vært plaget en stund.. men kjenner bra med liv.

Er det bare meg?? :( blir så frustrert.. kvier meg til å gå ut blandt folk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei sann.

Jeg hadde det slik for ca 2 mnd siden. Jeg ringte til lege og fikk en rask time. Alt var fint, men legen mente at det kunne skyldes at jeg fikk et kraftig blodtrykksfall som ikke var farlig. Jeg lærte meg til at jeg alltid hadde drikke eller noe lett mat veldig lett tilgjengelig slik at jeg aldri gikk sulten. Drikke var jeg avhening av for ikke å svime av når den verste svimmelheten kom over meg.

Hvis det ikke gir seg så ville jeg tatt en tur til lege bare for å sjekke at alt er i orden. Skjønner godt hvis du er litt bekymret for det var jeg.

Skrevet

er ganske vondt å gå rundt å lure på om du klarer stå i køa til det er din tur uten å måtte kaste fra deg alt å gå,..

hmm skal jammen sjekke.. treng jo ikke være så mye.

tenkte det hadde med gjern å gjøre..

Skrevet

Uff, vi er alle litt herpa men så ille skal det da ikke være.

Hvis det er lenge til neste kontroll ville jeg bedt om å få komme inn og sjekket for lavt blodtrykk eller jernmangel.

Og husk å drikke nok vann :P

Skrevet

Det fikk jeg her om dagen, jeg skulle å kjøpe meg mat, var ikke veeldig sulten, bare sånn normalt. Og mens jeg venta i køen fikk jeg helt illebefinnende, og var ingen steder jeg kunne sette meg ned. Svimmel og forferdelig dårlig. Aldri hatt så lyst til å sette meg ned før. Men kunne ikke akkurat sitte midt på gulvet heller :P

Så jeg holdt ut helt til jeg fikk min mat, og gikk ut derifra og fant en benk, og kjente det begynte å prikke svart i øynene, så fikk jeg satt meg.. spiste, og var rar i mange timer etterpå.. :/

Skikkelig ekkelt..

Skrevet

samme som du beskriver med prikking å sånn er som meg.. helt j*vlig.. får nesten panikk vettu.. ikke noe som er værre.

Nesten redd får å gå i gulvet.. tror je skal ringe legen min i morgen.

blir litt urolig av det..

Skrevet

rettelse.. det er lørdag i morgen *ler*

Skrevet

Jeg sliter også med å være svimmel og uvel... Blodprøvene var fine, det samme blodtrykket, men det er ikke uvanlig at gravide kan få blodtrykksfall som gjør en svimmel, uvel og til og med besvime! Kommer lettere hos meg når jeg går/står mye, det er ei stund siden jeg har spist og drukket, men av og til helt uten videre! Men, har lært meg til å alltid ha mat i veska! Bixit i sånne små to pakker er geniale, og kindermaxi :) Men bruker å ta med et eple uansett hvor jeg skal, og ei flaske med vann! Og tro meg, det er mye bedre å sette seg ned i butikken, enn å gå i gulvet!! Det kan gjøre fryktelig vondt, og det er sååååå ubehagelig å besvime :( Masse lykke til med plagene, kjedelig å ha det sånn!

Skrevet

usj ja det er ikke noe godt :S føler seg mindre lur å da.. står i kassa å plutselig bare rase rett ut hehe..

hmm kan jo prøve det du ahr gjort da :) kan jo hende det hjelper meg å :) alt må prøves :)

Skrevet

Føler meg som en idiot noen ganger der jeg sitter midt i køen ;) men hadde nok følt meg enda dummere om jeg hadde gått i gulvet med et brak - og ført til mye mer oppstyr! ;) Men folk ser jo magen der jeg sitter og sikkert ser litt småforvirra ut - svimmel og uvel! Men folk er veldig hyggelige altså, har blitt tilbudt noe å drikke, hjelp, og en mann tok faktisk handlekurven og pakket alle varene mine :) Så får det bare være at jeg må gomle kjeks midt i køen, jeg kan jo ikke bare sitte inne heller! Fortsatt lykke til :)

Skrevet

hehe må små le litt :D er jo sant det ser rart ut.. men de ser jo magen da.. de fleste burde jo skjønne.

snill han var mot deg da :)

Skrevet

Godt å høre at det er "normalt" mener nå jeg. Var hos fysioerapeuten hinn dagen og måtte stå i en fullstappet buss på vei hjem (hadde vært på jobben tidligere i tillegg). Etter en 10 min begynte jeg å få svettetokter, det prikket for øynene og svimlet. Følte det var like før jeg gikk i dørken og ingen ledige seter å oppdrive. Er bare 17+ 3 og ikke veldig tydelig gravid så jeg kunne ikke akkurat be noen gi meg setet heller. Måtte bare hoppe av på nermeste holdeplass og stikke hodet mellom bena på en benk. Det gikk over, men som en lengre opp skrev, følte meg rar noen timer etterpå. Fikk tidlig et lavt BT og er ikke den flinkeste til å drikke. Det har jeg endret på nå ja.

Lett å glemme at vi ikke er "alene" lengre og siden det er første svangerskap for mitt vedkommene, er jeg heller ikke så erfaren...... :)

Skrevet

Jeg har det også slik at i butikker, så kan det svartne for med, og det begynner å prikke i hodet og får "dåtter" I ørene og begynner å kald svette. Har lavt blod trykk ,kanskje det har noe å si,ligger på 90/60 .

Men jeg har begynt å hive i meg noe før jeg skal i butikken, pleier å hjelpe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...