Gå til innhold

Gravid uke 22 og munnsår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri hatt munnsår/herpes før, som jeg kan huske iallefall, men nå er hele underleppa mi rar - det prikker og den er rød og litt øm. Er det "herpes-munnsår"? Hva kan jeg smøre på? Holder på å bli gal, det er jo så ubehagelig.

Er det farlig å ha sånn når man er gravid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett på reklame at man kan kjøpe en krem å smøre på, tror den heter Antix eller noe, fåes kjøpt på apotek. Kan ikke tenke meg at det er farlig å ha sånn når man er gravid,men ikke sikker=) God bedring da!

Skrevet

Har gjennom hele svangerskapet vært plaget av enormt såre lepper som kommer og går. Kan minne om herpez. Har derfor vært hos fastlegen med det og det er IKKE herpez.. Og det er ikke skadelig for barnet :-) Sannsynligvis er det hormoner som forårsaker dette. Legen sa hun kunne gi med kortisonkrem på resept. Men jeg vil absolutt ikke bruke det når jeg er gravid!! Eneste jeg har funnet ut hjelper er EIGHT HOUR CREAM fra Elizabeth Arden :-) Har prøvd ut det meste.. Og funnet ut at TACO trigger det slik at jeg holder meg unna det inntil videre.. Ellers så kommer det og går som det vil. Smører Eight Hour Cream som bare det for å lindre.. Har nå bare 27 dager igjen av svangerskapet og håper for all del det går over etter det..

Skrevet

jeg også har hatt en del munnsår ... utrolig frustrenede. og da jeg skulle kjøpe den der antix stod det veldig tydelig på pakken at man ikke kunne bruke den om man var gravid. kanskje jeg må skaffe meg den der 8 hour kremen, har hørt mye bra om den.

Skrevet

8 hour-kremen inneholder kortison, det er derfor den virker på alt.

Bare så du er klar over det.

Skrevet

jeg har også hatt munnsår(herpes)i løpet av graviditeten,og jeg har brukt antix!!ikke noe farlig,står ikka at du ikke må bruke det,det står at du må rådføre deg med apotek eller lege først!!de sa det ikke var noe problem så lenge det kun var utvortes,utenpå leppa ikke innenfor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...