Førstegangsmamma!! :) Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Noen tips til hvor jeg kan få kjøpt dette?? Får januarbaby, og trenger nok endel ull undertøy. Sparkjøp har vel noe billig og bra? Noen flere tips?? Evt noen gode utenpå dresser til å ha på nedi posen?? Takker for alle gode tips:)
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 de har ull på lindex også.
verysoon Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Jeg er mest fornöyd med Cubus, fint og godt og billig:)
birrisj05.02.09 Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Ja, denne tråden likte jeg, får babyen min 5. februar ca, så trenger også mye ull! Og jeg er også ute etter en sånn ordentlig "tykk" og god hel ulldress? Og hel ullnattdrakt.. så en sånn på Exit her en gang, men de hadde den ikke mer.. ikke sånn tynt ull, men litt tykkere..
Sølvi77 Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Gutten min har nattdrakt i prinsesse ull (el. prinse ull siden han er gutt?) Kjøpt på Barnas hus. Denne nattdrakten er ikke så billig, ca 250-300kr tror jeg, men utrolig god! Størrelsene er utrolig drøye, da armene og bena kan forlenges slik at den kan brukes over lang tid. Vi kjøpte str 80 til ham da han var 8 mnd, den var så stor at vi måtte vente til han var ett år. Neste barn skal jeg kjøpe en str 60, den kan de sikkert ha det første halve året..
BAcer vil ha flere :) Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Jeg var på SparKjøp idag og kjøpte ullklær til jenta mi. Body med lange armer til 99kr, og strømpebukse til 49kr. Begge i merino ull. Dette var Tom&Trine. Skal tilbake og kjøpe mer
birrisj05.02.09 Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Sølvi77: ja, har sett de der.. lurte på om det er noen vanlige butikker som har lignende?! Er sånn jeg mener
MintCondition Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Prins/prinsesseull har de på Coop Obs også Veldig bra kvalitet!
Gjest Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 kjøpte på H&M i dag. body og strømpebukse til under hundrelappen pr stk. men det var det eneste de hadde i ull da:-)) umulig å finne jakke, lue, votter osv. alt er jo fleeceforet ser det ut til:-((
LilleMy med nr3 Skrevet 20. september 2008 #11 Skrevet 20. september 2008 Bånsull har masse fint, men dyyyyrt ulltøy. her finnes det kjempedeilige dresser, luer etc. har man noen effektive strikkemaskiner i familien, kan man jo få strikket? jeg har kjøpt babyull og sendt av gårde til svigerinna til ei på jobben som strikker. eller har Barnas hus til på janus ull undertøy. til litt større barn har jeg brukt Devold sin serie. den tåler alt!
birrisj05.02.09 Skrevet 20. september 2008 #12 Skrevet 20. september 2008 Vil ikke ha en strikka nattdrakt, men likevel ull.. så er det jeg er på utkikk etter..
lubbeline Skrevet 20. september 2008 #13 Skrevet 20. september 2008 Nøstebarn har fine pysjer, litt dyre...tror de har nett butikk og:-)
Sølvi77 Skrevet 20. september 2008 #14 Skrevet 20. september 2008 Forresten et godt (?) tips!! Når barna er små, og får kun melk, er avføringen VELDIG blaut, det er derfor ikke skjeldent at body byttes flere ganger til dagen av den grunn...bæsj opp til nakken forekommer mer enn en gang! Ull kan jo ikke vaskes på høyere en 40g. Alle ullbodyene fra mitt første barn har jeg av den grunn kastet. Synes det er ekkelt med flekkene når jeg vet at bodyen ikke er kokt, føler ikke at de er blitt ordentlig ren. -det er tross alt det plagget nærmest til kroppen. Så til poenget; frem til de er fire-fem måneder hadde jeg kjøpt så billig ull som mulig, sparkjøp/Cubus/H&M. Så kan en heller spandere på seg finere/dyrere bodyer når de blir større og uhell ikke skjer så ofte lengre.. En annen ting; ull er kjempebra, men det går fint med bomullsbodyer/klær også. Av og til skulle en tro at en ikke er en god mor dersom en har noe annet en bare har ull på barna... ...og hele ulldresser er kjempefint, men veldig upraktisk når man skal skifte bleie, da må man ta av hele "sullamitten"..
birrisj05.02.09 Skrevet 20. september 2008 #15 Skrevet 20. september 2008 Jeg får 5. februarbaby, så skal ha en god del ull. Bodyer og stømpebukser kjøper jeg av det billigste jeg finner, og så er mørke farger lurt, så det ikke blir stygge flekker. Det er vel lurt når barnet blir større også, for det blir fortsatt flekker. Dessuten er det jo ikke vits å kjøpe et ullplagg til 4-500 kr i størrelse 50, for det skal man jo bare ha noen uker, så er det for smått. Jeg skal ha en hell ulldress som ikke skal være helt innerst mot huden altså, men en sånn tykkere som f.eks går an å ha under dressen hvis det er veldig kaldt. Og når det blir varmere i været, så kan man ha bare den dressen på hvis man skal å butikken osv. Så jeg skal ikke ha den til bruk hele tiden, så da er det ikke nøye med bleieskifting Mener en sånn ganske tykk ulldress, ikke det helt tynne stoffet som bodyer osv. har. Fant en i dag, men den var uten føtter, så droppa å kjøpe.. koster 250-300 kr for en sånn dress som jeg mener.
birrisj05.02.09 Skrevet 20. september 2008 #16 Skrevet 20. september 2008 Trenger ikke være føtter på den "ellers"-dressen, men vil ha føtter på nattdrakten, er ikke det lurt? For det er vel fort gjort å sparke av seg sokker?
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 21. september 2008 #17 Skrevet 21. september 2008 jeg liker føtter på pyjamaser.... i alle fall til de aller minste tom og trine ulla blir utrolig fort stygg i vask ( betal heller litt mer, og få myye bedre kvalitet !! anbefaler Nøstebarn på d varmeste ellers har de mye flott ull på Krabaten som ikke er veldig dyr, og Janus ull som en får kjøpt på Coop butikker, feks, er heller ikke så verst.... Devold-ull, for dem som har tilgang på d, selges vel ikke all over, er også super ! har prøvd mye forskjellig selv!
sniiki-mamman til Thea& Elias Skrevet 21. september 2008 #18 Skrevet 21. september 2008 Til datteren min kjøper jeg ulltøy enten på cubus eller sparkjøp. Dem er jeg veldig fornøyd med! Hel ulldress, mens om utedress etc, selges på Exit, tror det var 299 eller noe i den duren :-)
gleder.meg Skrevet 21. september 2008 #19 Skrevet 21. september 2008 Janus ull er på tilbud på Barnas Hus nå til 99 kr per del. Jeg har en sånn body, og de virker gode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå