BabyMe Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 om El kan komme før eller senere avhengig av hvor mange dager man har hatt mens. Eks. viss man har mens i kun 4 dager, kommer da El tideligere enn de som feks har mans i 7 dager? Noen som vet...
Minnie_Moon Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Lengden på blødningsperioden skal normalt ikke ha noe å si. Man teller fra første blødningsdag.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Dette lurer jeg også på. Hadde nemlig blødning fra 1 til og med 3 sept. Mistenker mulig el allerede 9 eller 10 sept....det vil jo stemme ganske bra med 1 uke etter siste blødningdag.... Men er absolutt ikke sikker..... Men spennende er det iallefall :-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Men det skal sies at jeg hadde en tidlig SA , vet ikke om det kan ha noe å si for tidligere el rett etter?
Minnie_Moon Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Nå vet jeg jo ikke hvordan det er i deres tilfelle da, men i utgangspunktet fungerer det slik: EL kommer 14 dager før første blødningsdag, så dersom du har syklus på 28 dager så vil EL som regel komme 14 dager etter første blødningsdag. Men noen ganger kan EL komme tidligere, ikke helt sikker på årsakene, men rot/kluss med syklusen kan skje. Og den kan da komme tidligere enn forventet. Men det vil likevel gå 14 dager etter EL før man får en evt mens igjen. Men det med antall blødningsdager mener jeg ikke har noen betydning for når EL kommer. Som regel hvis man har faste sykluser og ikke hormonforstyrrelser fungerer det slik som nevnt ovenfor :-) Jeg er ikke så flink å forklare... Men gjorde nå et forsøk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå