greentea Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Er så mange å velge mellom. Det er sikkert individuelt, men hvilke er best?
Sina med Sprellings Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Jeg var og kjøpte i dag, Ull-rik i merinoull. Vet ikke om de er de beste, men de var hvertfall supermyke (har nesten lyst til å kose med dem:)) og kan vaskes på 60 grader.
greentea Skrevet 19. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2008 Hehe;) Hvor kjøpte du dem?
mamarama og lille banan Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 disse har jeg også kjøpt. jeg mener de er de eneste på markedet som tåler 60 graders vask. jeg kjøpte de på www.ammehjelpen.no
greentea Skrevet 19. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2008 Takk;) Finnes disse i ulike str.? Fant noen på Apotek1, men de var SVÆRE!!! Kunne varmet magen min med dem!
mamarama og lille banan Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 de på ammehjelpen finnes i small, medium og large. dessuten finnes det to typer, tre-lags med plass til engangsinnlegg i papir, og to-lags. de kommer i 2pk, jeg kjøpte likså godt en pakke av hver. jeg har ikke så svære pupper, og kjøpte i medium. tror det blir passe http://www.ammehjelpen.no/shop2/Details.asp?ProdID=77&category=
AlmaN Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Er ull bedre enn bomull / engangs? Hvor mange trenger man egentlig?
Gjest Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Ull er veldig lurt å ha på høsten/vintern når det er kallt for å slippe brystbetennelse, fikk det en gang med førrige mann, det var ikke godt:( Men jeg brukte papirinnlegg på innsiden av ullen for å suge opp melk som kommer ut. Synes den ullen ikke gjorde det godt nok og så slipper man å vaske de så ofte da:)
cyberkit *fødeklar* Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Jeg har fra Sparkjøp, 50 kr for et par
AlmaN Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 okay,. da bør jeg kanskje gå for ull. Men hvor mange par er det lurt å ha?
AnMar Skrevet 19. september 2008 #13 Skrevet 19. september 2008 Jeg forsøkte flere forskjellige typer ull-innlegg sist, og det å ha ull rett på puppen var grusomt. Masse lo på brystvorten som jeg måtte vaske vekk før hver amming. Styrete. Så jeg brukte papir innerst og ull utenpå. Gutten og jeg fikk trøske så jeg ville heller ikke ha dette i ull-innleggene. Lakk mye i begynnelsen - særlig om natten så da hadde jeg måttet ha mange ull-innlegg, og vasket de ofte.
AlmaN Skrevet 20. september 2008 #14 Skrevet 20. september 2008 Hm. syns ullinnleggene er veldig dyre også. Går det ikke an å bare ta noen små kluter og brette sammen og bruke som innlegg? Tenker på lommetørklær f.eks. som jeg har mye av.
en liten og en stor! Skrevet 20. september 2008 #15 Skrevet 20. september 2008 Joda, bomullskluter osv er helt fint til oppsuging, istedet for papirinnlegg. Men ull er best for varmen og isolasjonene - brystbetennelse er ikke behagelig, det skal jeg si deg! Våte bomulls -eller papirkluter bør skiftes ofte, og bruk ull utenpå, er mitt råd. Billige eller dyre, sjekk sparkjøp, selv sverger jeg til nøstebarn sine, de er varme, tykke og gode på vinterstid, særlig når man skal ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå