Gå til innhold

Flere med hode som ikke er festet i uke 39?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i går og hodet er fremdeles ikke festet! Er 39+0 i dag. Er det flere der ute? Har det noe å si for fødselen? Hodet kan jo fremdeles feste seg, men hadde håpe det skulle gjøre det slik jeg slapp å engste meg i tilfelle vannet skal gå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er 41+1 og hodet har ikke festet seg enda.

Dette er jo ikke noe farlig, bare at du må legge deg ned om vannet går.

Lykke til

Skrevet

Jeg er 39+1 og hodet har ikke festet seg. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å legge meg ned, men at jeg bare skulle ta det med ro og gå og ringe føden.

Skrevet

Jeg er ikke 39 uker riktig ennå, men er 38+4, og ville svare likevel. Jenta mi har ligget med hodet ned siden uke 32, men det er ikke festet. I går undersøkte legen meg, og sa at hun i hvertfall har hodet lenger ned enn sist gang. Jeg spurte ham tidligere om jeg skulle legge meg ned om vannet gikk, men han sa at det ikke var nødvendig siden hun lå med hodet ned.

Jeg har inntrykk av at hodet ikke trenger å være festet for at fødselen skal sette i gang. Jeg har også hørt om kvinner som ikke har født på mange uker til tross for at hodet er festet, så her er det nok mange variasjoner ute og går. :-)

Skrevet

Dette har ikke noe å si for fødsel.....ved min forrige fødsel festet hodet seg etter vannet hadde gått.

Dersom vannet går er det bare til å ta det med ro,ringe føden og være mest mulig i ro til de som kan det får sett på det.

Skrevet

Hodet til frøkna mi var fortsatt ikke festet i bekkenet når jeg kom inn på føden med syv cm åpning :) dette var 9 dager før ul-terminen også..

Skrevet

Hodet til babyen min festet seg ikke før langt uti fødselen. Alt startet med vannavgang på morgenen, uten andre tegn enn steinhard mage kvelden før (hadde ikke merkbare kynnere i det hele tatt).

Måtte komme inn til kontroll og holde meg i ro på sykehuset, mest mulig flatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...