Gå til innhold

er jeg urettferdig nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi spurte om å få låne ekstravognen min (som jeg pleier å ha liggende i bilen, og blir derfor brukt daglig) med på en to ukers ferie tur til syden. Ble egentlig litt irritert for at hun i det heletatt spurte, da dette er en vogn til en tusen lapp og hun har mye mer penger enn hva jeg har, hun er bare super gniten med alt som er til datteren hennes (ikke sparsom, men rett og slett gniten). Dessuten vet hun at vognen daglig er i bruk.

Dumsnill som jeg er så sa jeg ja. En uke før spurte hun om jeg kunne komme bort til henne med den (hadde visst nok ikke tid til å hente den selv).

Nå, en uke etter hun kom hjem, så har jeg enda ikke fått eller hørt noe om vognen. Sendte en sms til henne, fikk svar tilbake om at vognen ikke så helt ut slik som den gjorde da hun fikk den, men jeg kunne komme å hente den om jeg ville.

Hva i all verden? Ble så satt ut at jeg ikke har fått svart enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle vet jo at vogner ofte ødelegges på flyreiser, så det burde ikke overraske deg at det har skjedd med din. Du valgte jo selv å låne den bort og kan ikke laste henne for det. Om du ville ungått denne situasjonen, skulle du tenkt deg om på forhånd, det nytter ikke å gråte over spilt melk.

Skrevet

nei, ærlig talt! Den som låner noe av andre, har ansvaret for den tingen frem til den er levert tilbake! At alle ifølge deg "vet at barnevogner blir ødelagt på flyturer" har ingenting med saken å gjøre!

Herregud, jeg ville reagert på samme måte som HI.. Maken til utakknemlig og like ydmyk venninnne...

Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg ha forsøkt å manne meg opp til å ta en samtale med denne venninnen! Sånt går ikke an!

Skrevet

Jeg må si meg enig med anonym 14:08.

Klart venninnen din burde gi deg en tilbakemelding, men vogner går ofte i stykker på flyreiser. Er det hennes feil eller din som lånte den bort til det formålet? Man låner ikke bort ting som man er redd for når det er ganske stor mulighet for at de blir ødelagte, mener jeg. Hun burde selvsagt kompensere deg for vognen, siden hun teknisk sett skal få en ny av flyselskapet. Men du kan ikke klandre henne for at den ble ødelagt i cargo...

Skrevet

Når man låner noe, har man også ansvar for at ting ikke ødelegges. selvfølgelig, om den har blitt ødelagt under transport, så er det jo ikke hun personlig som har ødelagt den, men det er likevel hennes ansvar.

Du får vel se hva hun mente med at den ikke ser ut slik som da hun lånte den. Evt. kan du gjøre det klart at hun ikke får låne flere ting av deg.

Skrevet

Synes vel egentlig at hun burde kjøpe ny vogn til deg - så kan hun beholde den som er litt ødelagt til fremtidige sydenreiser. Men vet ikke om du kan kreve at hun kjøper ny, hun lånte den jo og du gikk med på det. Men nå har du lært - dette er selvsagt siste gangen du låner noe til denne 'venninnen'!

Skrevet

Da hadde jeg svart. "Å? Det var trist, men da har jeg vel helst lyst at du erstatter vognen så snart som mulig".

Skrevet

Er den ødelagt så bør hun absolutt erstatte den!! Dett er ikke hennes feil kanskje men hun visste også at den kunne bli ødelag da hun lånte den av sin vennine.(sikkert derfor hun ville låne i stedet for å kjøpe selv)

Kan ikke ha sånne venner som ikke ordner opp etter seg..

Ser ikke ut som hun har tenkt å kjøpe ny, hadde jeg vert i hennes situasjon hadde det vert det første jeg skulle gjøre når jeg kom hjem .

Skrevet

Da får hun jo bare betale ny vogn!!

Du sender følgende melding: Sånne lette og billige vogner tåler vel ikke så godt en flyreise. Du kan beholde vogna, så kjøper du en tilsvarende vogn til meg som er i stand.

Håper du hadde en fin tur! :D

Skrevet

Jeg er helt og hodent enig med Supha.

Skrevet

Enig med supha og Cat 68, den der hadde jeg IKKE gitt meg på.Hun får ordne ny vogn.

Skrevet

Først og fremst så synes jeg det var dumt av deg å låne den bort når du bruker den daglig, og når du synes at hun er gnien på sånt selv.

Når det er sagt så skal hun selvsagt erstatte vogna siden den ble ødelagt! Det virker ikke som hun har mye respekt for deg eller tingene dine når du måtte levere vogna til henne og nå hente den. Det kan være at vennskapet er over om du krever erstatning for vogna, men det hadde jeg ærlig talt driti langt i med en sånn venninne. Rett skal være rett!

Skrevet

Om vogna er ødelagt så må hun selvsagt erstatte den. Er ikke det helt åpenlyst? Folk kan være så frekke at det er helt kvalmt.

Hun kan vel få penger fra reiseforsikringen?

Skrevet

Låner har ansvar for lånobjektets tilstand. Har hun ødelagt vognen får hun erstatte den. Hun hadde ansvaret for den.

Synes aldri du skulle lånt henne vognen, men sagt at du brukte den selv. Men gjort er gjort.

Skrevet

hvordan har det gått hi??? fått ny vogn av din veninne??

Skrevet

Trodde ærlig talt at det var vanlig å erstatte lånte ting hvis det ble ødelagt.

Og hvis veninna di har litt vett så kjøper hun vel ny. Hvis ikke så hadde jeg bedt om at hun gjorde det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...