Gå til innhold

hvor kjøpes ullklær til atopiske unger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hiver meg på ull bølgen i år siden forrige vinter var kald i bomull.

men de er veldig tørre og får en del atopisk eksem på bena og armene om vinteren som klør mye.

hvor kjøper man ull som atopikere kan bruke?

orker ikke gå i 100 butikker for å finne det :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke silke bedre for disse enn hva ull er? Og det har samme egenskaper.

Skrevet

nå har min gutt bare en mild grad av atopisk eksem, men vi kjøper ull/bomull på cubus. Vet at mange er fornøyd med devold (?) sitt ulltøy til atopiske barn, men det er visstnok skamdyrt.

Skrevet

Devold har en blanding av ull- og superundertøy der ulla kun er på utsiden. Minuset er at det er veldig dyrt da...tror det koster ca 500 per sett. Fås kjøpt på G-sport blant annet.

Skrevet

jaha..? silke.. vanlig silke da eller?

det er jo ganske tynt..?

begynner å bli hysterisk her, for ungene kan jo ikke fryse.

hehe

Skrevet

Min har og atopisk eksem,prøvde nettopp de fra cubus medbomull innerst,gikk med den noen timer,ser ut til å tåle den han i allefall..

Skrevet

Ellers så har jeg kjøpt kjempefint superundertøy til mini på Europris og det må da være mye bedre enn å brule bomull!

Skrevet

takk for tips, vi får prøve litt..

Skrevet

Kjøpte ullstrømpebukse, body m/høy hals, vest og bukse på Cubus i går. Denne ulla har et tynt lag med bomull på innsiden. Supert for mine atopiske barn hvertfall.

Kom på ca 500,-

Skrevet

Søstra mi prøvde mange forskjellige typer ull til sine barn, men dem tålte det ikke.

Gikk for superundertøy!

Skrevet

Jeg er atopiker selv, men kjøper ull som er innblandet med silke. Dette fungerer for meg. Nøstebarn selger dette også til barn. Ellers har Cubus ull med innside i bomull.

Skrevet

Devold sitt stillongs er supert :)

Jeg har atopisk eksem selv og vil fraråde deg å kjøpe ull med bomull på innsiden! Bomull er det værste jeg kan ta på meg om jeg skal ut å gjøre noe jeg blir svett av, og unger blir jo ofte svette når de er ute å leker.

Men har du prøvd noe ull på de tidligere? jeg reagerer nemlig ikke på alt ulltøy, janus for eks funker helt supert, mens peanuts fra cubus får jeg utslett på hendene bare jeg tar i :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...