Gå til innhold

Råd mot kvalme for den som har prøvd mye


Vil

Anbefalte innlegg

Er 7+1 og kvalmen har slått til for fullt.

Var svært kvalm også i går, men i dag måtte gå hjem fra jobb. Det er første gang. (Er ansatt som universitetslektor, så jeg har ganske frie rammer.) Brekker meg om jeg ikke er helt i ro. Vet ikke hva jeg skal ta meg til. Har ikke tid til dette her! Har tusen ting å gjøre.

 

Jeg spiser ritzkjeks, drikker eplemost, peppermyntete. Sover masse. Hva mer kan jeg gjøre!

 

Noen som har noen råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, her har du mine egne råd som har gjort godt for meg. Håper noe av det kan fungere for deg. Vet hva du går igjennom... lykke til: )

 

-kokt potet med litt salt på

-stekte finkuttede råe poteter (stekes ti min, hell så på litt svak buljong siste to minuttene)

-knekkebrød med Kavli magerost med skinke

-Loff med tomat (litt salt og pepper på evt)

-appelsin kuttet i små saftige biter (fri for stein og for mye av det harde hvite)

 

Bris lime

svak sjokolademelk (Oboy)

Sweppes Grapefrukt (evt blandet med litt farris)

 

Jeg har flere ganger tatt med meg Biff Chopsuey fra den lokale kinesiske restauranten, og det har vært godt og nøytralt...

 

God bedring! Husk at kvalmen er et kjempegodt tegn... snart går det nok over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips Ma ra, og det er sant som du sier at det sikkert er et godt tegn. Skal tenke på det når det nærmer seg neste kvalmetopp!

(har nå en liten hviletime tror jeg, går i rykk og napp)

 

God bedring til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulerøtter

blåbær saft

tyggis

potetgull

vann

 

altså jeg spiser det jeg føler for når jeg er sulten...og spiser hver 2-3time :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur, hadde jeg god effekt av forrige gang. Og fortsetter det slik denne helgen, så tar jeg turen til uken også. Hadde 5 behandlinger ganske tett, og kvalmen ble enklere å håndtere med mat. Varm mat kan også ha bedre effekt en kald, noe mer for magen å jobbe med.¨

 

Lykke til alle sammen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...