Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 har hørt at det er noen papirer man må skrive under på på sykehuset, og at man må være obs hvist man skal være aleneforsørger.. hvilke papirer er dette? jeg skal ha pappan med på fødselen å er redd han skal kunne skrive under på noe annet..? må man be om andre papirer vist man skal være aleneforsørger enn dem man får utdelt? sikkert litt teite spørsmål, men nå når fødselen nærmerseg, tenker man på alt:)
Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Etter fødselen blir DU bedt om å fylle inn fars navn. Der må du oppgi "ukjent".....tror jeg.... Farskapspapirer heter det tror jeg.... Litt usikker.... lettere å fylle inn fars navn i etterkant enn omvendt
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Du kan godt fylle inn fars navn. Men hvis du regner med å være alene om omsorgen for barnet, så IKKE kryss av for at dere deler foreldreansvaret. Hvis dere ikke er sammen, så er det veldig greit å kunne søke om pass, åpne kontoer, ta beslutninger om barnets helse osv på egenhånd. Som sagt kan du gjerne fylle inn pappaens navn, det betyr bare at han blir anerkjent som far på papiret. Det er foreldreansvaret du må være forsiktig med hvis dere ikke er sammen og du har dine tvil om samarbeidet i fremtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå