Gå til innhold

Bading i badekar og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg husker noe om at man ikke skulle bade i badekar og basseng på slutten av graviditeten, er det noen som vet noe om dette? Siter med fryktelig vind rygg, og noe av det som lindrer er å legge seg i et varmt badekar. Det var min mot som spurte hvor lenge jeg kunne gjøre det, infeksjonsfare osv - jeg er bare 30 uker enda, men greit å sjekke. Husker at det var snakk om dette i forrige svangerskap, men er litt glemsk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt uproblematisk. Fikk beskjed på fødselsforberedende på riksen at de ikke vil at vi bader i badekar etter at vannet har gått, men at det ellers er helt greit. Basseng er også helt ok - vanngym er jo en aktivitet som er anbefalt også høygravide. Jacuzzi/boblebad er av endel helsepersonell ikke anbefalt når gravid pga mulig bakterieflora, men jeg koste meg likevel i boblebad i uke 34.

Skrevet

Jeg er i uke 32+5 og jeg nyter et bad en til to ganger i uken. Dusjer kroppen og håret først, og deretter fyller jeg opp karet og koser meg. Kan ikke se, og har heller ikke hørt at det er skadelig. Foregår jo graviditets trening i lokale bassenger rundt om i landet, man kan føde i badekar, så tror du bare skal nyte et bad hvis det gjør godt for deg. Blir jo det samme å bade som å dusje. Det meste som er skadelig eller som man blir dårlig av merker man raskt på kroppen også. (kroppen gir beskjed).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...