Gå til innhold

lekket fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan lege merke hvis man har lekket/har for lite fostervann på en vanlig undersøkelse?

"lekker" stadig ett eller annet som ikke er tiss, men for tynt til å være utflod..

er 25+4 idag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, det lurer egentllig jeg på også. Jeg lekker noe, gjerne uten at jeg må tisse, selv om det nesten føles som om jeg tisser på meg, men det er bare litt...

Er 26+1 i dag...

Vi får håpe det ikke er noe farlig...

Skrevet

Hei. Snakket nylig med lege og føden ang dette. Hvis du "lekker" litt og det stopper opp er det neppe fostervann. Utfloden kan bli veldig tynn, så det kan være det. Er det misstanke om at man lekker forstervann anbefales det å ta på en bind, blir dette vått i løpet av noen få timer tar du det med til føden, så kan de sjekke om det er fostervann. De kan også finne ut av det hvis du lekker fostervann når du er der. Hvis det faktisk viser seg å være fostervann kan dette være alvorlig, slik at jeg ville fått det sjekket. Ring føden er fortell dem hvordan det er, er mitt råd.. (Legen ville sende meg hjem fra jobb for å ligge på sofaen med føttene høyt, føden mente dette ikke var nødvendig ettersom "lekkasjen" var et engangstilfelle og derfor neppe forstervann)

Lykke til.

Skrevet

Jeg har hatt sånn utflod som er helt som vann flere ganger i svangerskapet. Det er ofte i forbindelse med at jeg står opp om morran... og blir aldri helt fortrolig med det for som dere sier: det er for tynt til å være utflod, men det er bare utflod!

Som jordmor sa: Har du så tynn utflod mer en 3 dager etter hverandre og det er mer enn 1 spiseskje. Ta gjerne kontakt! Hvis ikke er det helt sikkert bare utflod.

Heldigvis har det aldri vært mer enn 1 ss, og aldri vart mer en 3 dager i strekk. Var i tilegg på 3d ul og har godt med fostervann. Ingen tegn til lekasje! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...