Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Vi lurer litt på om vi skal kalle vesle jenta vår for Embla. Vi liker navnet, men er litt i tvil siden den lotto-maskinen heter det...er litt redd for at hun kan bli mobbet for navnet sitt pga det. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Og bedøvelseskremen Embla var det første jeg tenkte på.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Hmm,må ærlig si at jeg ikke likte det navnet noe særlig. En rosa elefant fikk jeg bildet av;)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Nettopp den bedøvelseskremen jeg tenkte på også!
Sjokoladekaka Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Den heiter Emla;) http://felleskatalogen.no/ Embla er eit fint namn, det:) Frå Ask og Embla, historie:)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Ask og Embla var de første menneskene i norrøn mytologi. Så Embla er en ur-kvinne med ur-krefter! Synes navnet er kjempestilig! Og by the way- ingen blir mobba for navnet sitt.. mobbere mobber fordi de kan, og ofra velges ut fordi de " lar" seg mobbe eller ikke får hjelp. Navnet skjemme ringen!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Det er et navn som krever litt tilvenning.........
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Ja, men det var nå den jeg tenkte på med en gang alikevel:-)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Min oldemor fikk nyss i et barn som heter det, og utbrøt: det er da ikke noe navn. det er jo lotto-maskinen. synes navnet er helt greit, ville ikke kalt noen av mine barn det.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Jeg tenker også på Lotto-maskinen med en gang.. .men, for all del.. navnet skjemmer ingen ;-)
3smånå Skrevet 19. september 2008 #13 Skrevet 19. september 2008 Jenta mi heter det, så jeg liker det.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #14 Skrevet 19. september 2008 Tredjeklassingen hadde en Embla i klassen, ingen som reagerte på navnet hennes, såvidt jeg vet. Ikke sikkert den lottomaskinen er i drift når ungen er så stor at de kommer i mobbealderen, heller. Men en annen sak er at selv om navnet greit nok på enkelte dialekter(Østlandet kanskje?), så er det helt grusomt på trønder eler nordlending. Så du bør være HELT sikker på at hun aldri kommer til å flytte til de områdene. Og i utlandet tror jeg ikke det fungerer i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #15 Skrevet 19. september 2008 Syns det er kjempefint jeg, og jeg tenkte på norrøn mytologi. Det er nøyaktig like naturlig som å kalle et barn Odin, noe jeg også syns er fint.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #16 Skrevet 19. september 2008 Fikk assosiasjoner til "emblem". Ikke et typisk navn akkurat da. Men det er vel den store trenden i år??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå