Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Spiste lunsj med noen kolleger og det ble litt snakk om bryllupsforberedelser. Hun ene mente at det virket som mye stress - og at det var vel egentlig litt egoistisk med sånt tradisjonelt bryllup, med bare fokus på 'deg selv' en hel dag... jeg har jo tenkt tanken selv noen ganger såklart, men nå angrer jeg på at jeg ikke sa noe om at det er denne ene gangen i mitt liv at det blir fullt fokus på oss. Mannen min og jeg stiller alltid opp for alle andre, enten det er fest, bryllup, oppussing, flytting, hva det måtte være. Har alltid fokus på andre. Denne ene dagen kan vel vi få litt oppmerksomhet? Vi kommer dessuten antagelig til å bruke minst like mye på hver gjest som de kanskje bruker på oss (tenker da på gave og hvis de må reise et stykke). De får jo også en fin dag (håper jeg hvertfall). Nei, skal IKKE la denne kommentaren ødelegge helgen min, selv om jeg merker at jeg allerede har tenkt for mye på det..
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Får en dustete kollega!! Herregud! Hun er nok bare litt sjalu tenker jeg! Det er IKKE egoistisk med tradisjonelt bryllup. Det er faktisk ikke egoistisk uansett hvordan man velger å gjøre det. Synes at det bare var teit av noen du jobber sammen med å komme med en sånn kommentar. Alle er forskjellig og alle har vi drømmer og visjoner om hvordan vi vil ha det. Lag ditt bryllup som du vil! Det er DERES dag! Ikke den dumme kollegaen din sin! (håper du ikke har tenkt å invitere henne!?) Lykke til! Hilsen ei med VELDIG tradisjonelt prinsesse bryllup:)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Takk for hyggelig svar. Du har jo helt rett. Nå kan jeg kanskje tenke meg at hun egentlig ikke mente det sånn som det kom frem, hun er jo egentlig veldig hyggelig.. men kanskje litt misunnelig, hun har vært singel lenge og er i midten av 30-årene.. Hun er ikke invitert nei. Har kun invitert en kollega, og det er ei jeg kjente som venninne før vi begynte å jobbe sammen. Nei, hun tenkte seg sikkert ikke om når hun sa det, men jeg ble litt lei meg der og da, det var veldig dårlig timing på den kommentaren.. Blir nok litt 'prinsesse' bryllup her også.. HI
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Vi får høre vi er egoistiske om vi IKKE har stort bryllup, med vielse, middag og fest etterpå....Skulle ønske det var motsatt, hadde gjerne reist min vei....Tatt det billig, lite ,intimt men vakkert... Nå blir det mest sannsynlig ikke noe av, vi har ikke råd til stort bryllup nå, men jeg har bestemt meg at neste år er siste sjans, da har vi ti år sammen, og jeg er blitt for gammel til å være "blushing bride"......Vil føle meg som ei gammel, desperat kjerring på utstilling om jeg skal være i sentrum som brud en hel dag....... Så litt bra at vi ikke har råd nå, så slipper jeg kanskje unna, men samtidig vil jeg gjerne gifte meg nå.....huff. Vanskelig dette )
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Ja der har du også et poeng... der ser man det litt fra motsatt synspunkt. Kjenner meg igjen med det du sier også om litt for gammel.. vi har vært sammen snart 6 år, og jeg er 35.. og vi har barn. Ville jo helst ha vært 'blushing bride' når jeg var i 20-årene og uten barn, men prøver å tenke at 'alle gjør det jo slik nå'. Men grunnen til at alle gjør det slik er kanskje fordi mannfolk er så trege?? Virker sånn på meg hvertfall, mange jenter som vil gifte seg, mens gutta holder igjen - blant de jeg kjenner hvertfall. Lykke til til deg over hvertfall, håper dere finner ut av det - må jo feire dagen slik dere ønsker det, og ikke slik familien ønsker det!! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå