Gå til innhold

Når planlegger dere/ har fått nr 2 og hvofor ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorf syns dere dette er passe avstand?

min gutt er 1 år og jeg vurdere å vente 1 år med å prøve men så lurer jeg på om ikke det er lurt å ha enda kortere avstand? det er jo gøyere for barna så er jo en på ca 2,5 år stor nok til å klare seg mye selv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt å ha 3-4 år imellom. Da er eldste stor nok til å klare mye selv, han skjønner hva som foregår og kan være med å glede seg til å bli storebror.

Ender opp med 17 mnd (som jeg egentlig synes er alt for tett, da eldste fremdeles trenger mye oppfølging og hjelp). Lillingen skjønner ikke noe av at det skal komme en til, og kommer til å få tidenes stallsjokk når vi kommer hjem fra sykehuset :-( Hadde ønsket at han skulle få være alene litt lenger og få delta litt i det å bli storebror.

Så vi får nr. 2 etter 17 mnd fordi spiralen ikke virket.

Skrevet

Vi begynner å prøve når minsten er 2 år. Da blir det forhåpentligvis +/- 3 år mellom. det synes jeg er passe. da får de hvert sitt litv samtidig som de kan være gode venner =)

Skrevet

passe avstand for oss vil være 2,5 til 4 år. Har kuttet ut prevansjon nå, hun blir to i februar. Men det tok godt over året å lage henne... så vi satser ikke akkurat på at det skal skje umiddelbart.

Skrevet

Vi starter nå snart, da er mini 14 mnd. Om det klaffer med en gang blir det 23 mnd mellom de.

Skrevet

Når han begynner på skolen, dvs 5-6 år imellom.

Rett og slett fordi jeg ikke ser for meg selv som en sliten tobarnsmor, men vil kose meg med hver en baby for seg.

Skrevet

Her blir det ca 15 mnd imellom gutten min og jenta i magen :) har aldri tenkt på to tette før. kom som et lite sjokk, men nå bare gleder vi oss masse..... tror det blir fint for de å vokse opp sammen... gruer meg veldig til de dagene jeg skal ha begge hjemme =/ siden han fortsatt er så liten og ikke klarer så mye selv krever han en del av meg.. tenker på sånn når jeg er opptatt med mini, ammer f.eks... men det går seg vel til.... :) blir en spennende utfordring.. hehe....

Skrevet

Jenta vår er 14 mnd og vi har allerede prøvd noen måneder. Det tok en stund før vi fikk "laget" nr 1 og dermed regner jeg med det tar sin tid denne gangen også. Det er forøvrig tre år mellom meg og storebror, og vi har god kontakt, så synes det er en grei aldersforskjell.

Skrevet

Vi kommer nok til og prøve på nr 2 til våren. Da vil lillegutt være ca 20mnd. Håper på at han vil bli storebror innen han er 3år.

Skulle gjerne ha hatt de tettere, synes 2år er passe avstand. Men pga studiene, så venter vi til jeg er ferdig med det.

Har selv ei søster som er 20mnd yngre, og vi har hatt utrolig glede av hverandre.

Skrevet

Her er neste på vei, og det blir 20-21mnd mellom de. Det var planlagt. Jeg sleit fælt med "storebror", han hadde kolikk og deretter søvnproblemer, men uansett føler jeg det omtrent som om familien ikke er "hel"enda,noe mangler.. Og så vil de jo få så mye glede av hverandre når de blir litt større! For meg er dette med to barn, noe det "må" bli.. :)

Skrevet

her blir det knappe 18 mnd imellom, er glad jeg ikke skal føde riktig enda, men blir nok bra da tiden kommer:) gleder meg mye:)

Skrevet

6,5 år mellom nummer en og nummer to.

Veldig fint.

Mellom to og tre blir det 1,5 år. Ikke helt planlagt.. ;)

Skrevet

Vi har 2 år og 4 mnd mellom våre. Det har gått veldig greit, men inrømmer det var travelt med 2 bleiebarn. Heldigvis sluttet den eldste med bleie tidlig. Ser nå at den eldste er mye mer selvstendig når han er 3 år. Er jo ikkje sikker på om det er fordi han har måtte lære seg det pga jeg har mått ta meg av lillesøster. Men har selv konkludert med at hvis vi skal ha en til så vil jeg ha mellom 3 og 4 år mellom den ungste og mellomste.

Skrevet

Det er 4 år mellom meg og min søster, og vi har ALLTID vært på forskjellig stadie i livet, (baby-barn-tenåring-"voksen")og derfor også vært konstant i tottene på hverandre. Ikke før vi ble voksne har vi greid å holde fred..

Der for ville jeg bestemt ha mindre avstand mellom mine, slik at de skal få mere til felles...

Skrevet

Jeg venter nr. 2 om en måned, da er jenta mi 21 mnd. Jeg har alltid ønsket 2 år mellom barna fordi det er en del bekjente som har det og vi ser at de barna generelt har mer til felles enn hos andre med større aldersforskjell. Vi ønsker oss 4 barn, og kommer til å ønske samme aldersforskjell mellom nr. 3 og 4, men først må nok kroppen min få hvile litt fra gravidtet og fødsel. Kanskje en fordel om nr. 1 og 2 er såpass store at de har sluttet med bleier og er litt mer selvhjulpen.

Skrevet

Vi har 2 år og 7 mnd mellom våre - yngste er 13 1/2 mnd nå og eldste er 3 år og 9 mnd. Syns det er en veldig grei aldersforskjell. Orket egentlig ikke tenke på nr to før storebror var halvannet...følte han var "baby" enda, og hadde nok med det;o) Da jeg ble gravid igjen nærmet han seg 2 år og det føltes veldig passelig. Har ikke hatt noen problemer med sjalusi, så det har vært godt. Han er såpass stor at han skjønner at mamma er opptatt med lillesøster når jeg har for eks ammet eller skiftet bleie ol - han er en veldig stolt storebror:o) Ser også at de etterhvert har fått mye glede av hverandre, han er hennes store "helt" og når han tøyser med henne, begynner hun alltid å le - uansett;o) Han passer på henne og leker med henne når jeg ber ham om det (sånn at je for eks får laget middag hvis hun sutrer oppetter bena mine) - veldig greit;o)

Skrevet

Venter nr 2 nå i Nov. Hvorfor? Fordi jeg er helt i mot abort, og ville aldri tatt det. James var 10mnd da jeg ble gravid, så det blir ca 20mnd mellom de, og nå gler vi oss virkelig til jenten kommer :)

Ideelt hadde vi tenkt oss 5 år i mellom, så vi tre kunne reise masse og se litt av verden, nå blir det litt andre priotieringer.

Skrevet

Vi har 8 år mellom våre to barn, og er fornøyd med det. Vi fikk mange år sammen med storesøster, hvor hun fikk vår fulle og hele oppmerksomhet før lillebror kom. Når lillebror først kom, har vi ingen sjalusi, bare en superstolt storesøster! (Egentlig hadde vi planlagt 10 år mellom barna, mens lillebror kom før vi fikk sukk for oss, mens storesøster tok over 2 år å "lage", så her går det visst fortere jo eldre man blir!)

Skrevet

Vi prøver på nr. 3 nå. Nr. 2 og 3. vil da kunne bli tette. Minstemann er 13 mnd. Vi gjør det fordi vi har veldig lyst på en til nå. Er babysjuke begge to ;) Og så tror vi det vil kunne bli fint for de to barna å leke sammen/ha glede av hverandre etterhvert. Og vi får vært lengere hjemme sammen med han som nå er 13 mnd. Dessuten er jeg snart 30, og vi ønsker oss mange barn. Det passer veldig godt nå med flere små :) Håper vi er så heldige å kan få bli på vei med en til!

Skrevet

førstemann er nå 16 måneder, og jeg har termin med lillebror om en måned... så blir 17 måneder mellom disse to gutta. :) blir nok hektisk, og å si at det var planlagt er å dra det litt laaaaangt! :) men de får sikkert mye glede av hverandre. :)

Skrevet

Nr to ligger i magen, og snuppen blir storebror når han er ca 23 mnd. Vil ikke ha alt for stort mellomrom på de, og sånn som det blir nå får de masse glede av hverandre;) Det føles rett for oss, og vi gleder oss masse;) Viktigste er jo at man er klar for en baby til, ikke egentlig aldersforskjellen mellom barna.

Skrevet

Vi får nr 2 om to måneder, da er Adrian 16 måneder. Det var planlagt fra vår side å få to så tette, og jeg tror at selv om det nok blir veldig slitsomt, så blir det også veldig hyggelig og de kommer til å få masse glede av hverandre.

Skrevet

Er prøver nå og snuppa er 16 mnd. Før vi fikk henne hadde vi tenkt oss at det skulle bli minst 3 år mellom de, men ikke lenge etter hun kom begynte vi å få lyst på en til, så i juli ble vi prøvere igjen :-)

Før ville vi at nr 1 skulle være ferdig med bleie og sånt og klare seg litt selv før neste kom, men nå føler vi at vi skal klare å takle litt "stress og styr en periode". Ser jo andre barn som er tette og hvor mye glede de kan ha av hverandre. I tillegg brukte vi ca ett år på nr 1, så like greit å komme i gang i fall det drøyer...

Skrevet

jeg er klar NÅ!! men mangler mann, noen der ute? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...