Gå til innhold

Er modningsakupunktur bare humbug?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 9 dager over termin, og har denne uken vært to ganger til modningsakupunktur i den tro at det skulle gjøre susen. Den gang ei, da jeg var på sykehuset i går til overtidskontroll så var jeg ikke LITT moden engang. Derfor lurer jeg egentlig på om disse akupunkturgreiene har noe for seg.

Ble strippet av legen i går, men hittil har heller ikke det hatt noen effekt. Nå er jeg temmelig lei, men vet at har han ikke komt til førstkommende onsdag så setter de meg i gang. Men drømmen er jo at fødselen skal sette i gang av seg selv.

Sex har vi prøvd (det var noen minutter av mitt liv jeg aldri vil få tilbake igjen- synes sex er fryktelig slitsomt akkurat nå), og ellers alle kjerringråd som finnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk bare migrene av modningsakupunkturen jeg:o( Virker vist bare på 75% i følge legen min (akupunktur generelt da) men er heldigvis ikke over termin enda, sender over noen trøstende tanker til deg, og håper ting løsner:o) Har du prøvd sånn klystex er det det det heter (det;o)) Hørte rykter om at det kanskje kunne virke.. har noen midler mot treg mage i skapet.. Hmmmmm... verdt et forsøk??

Skrevet

Modningsakupunktur skal så vidt jeg har forstått ikke gjøre at fødselen kommer tidligere, men at fødselen skal gå litt enklere når den først er i gang ved at kroppen er mer moden og mottakelig for rier og åpning av livmoren (http://www.babyverden.no/templates/Article____24047.aspx).

Lykke til uansett! Det blir jo bebis om kun kort tid da!

Skrevet

Har gått til modningsaku siden uke 35 og de siste 2 gangen igangsettingsaku.

Er 7 dager over i dag og her skjer ikke noen ting.... :-(

Vet ikke om de 1800 kronene har verdt vel anvendte penger jeg.....

Skrevet

Kanskje det var igangsettingsakupunktur jeg skulle prøvd da i stedet...? Når tok du den siste behandlingen av det?

Neimen, om jeg tror det ville gjort særlig forskjell hos meg uansett, så kanskje like greit å spare de pengene.

Det eneste som gjenstår å prøve er lakserolje, og er ikke helt klar for det ennå. Ser for meg at fødselen starter, og så er ikke lakseroljen helt ute av systemet, og så... Huff, nei!

Vel, jeg får ta vaskebøtta fatt for femte gang denne uken. Jeg har garantert det reineste huset i mils omkrets.

Skrevet

Mye kan nok være det som mye annet. Men det er som under sier her at det skal MODNE livmoren slik at den blir utslettet og at du går ut i aktiv fødsel, raskt og effektivt. Da går også fødselen lettere. Som mange tror så kan mye kynnere og mensmerter være bra, men det er ikke bra om du holder på for lenge og har vondt - da sliter livmoren seg helt ut før du går i fødsel.

Men mitt tips er å gå til en akupunktør som er ekspert på graviditet og fødsel, helst en jordmor som setter nåler og evt. kan kjenne på modning samtidig. Det gjør jeg, og føles mye tryggere. På babyverden finnes også statistikk over at det funker på veldig menge. Altså at det hjelper selve fødselen :-)

Skrevet

Jeg spurte min JM ang .. modingsakupunktur..

hun sa det ikke var nødvendig.. hun hadde opplevd at de som begynte med det ofte gikk over termin..

men skulle en gå over termin. så kunne de da ikke skade..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...