Gå til innhold

Hva ville dere gjort? Ønsker mange svar:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går for tiden på skole og studerer til eiendomsmegler. Har 4 år foran meg med skole. Neste år vil jeg kun ha 3 fag i løpet av et helt skoleår, så det blir mer som et friår. Vi har 1 gutt på 1 år nå, og ønsker oss en til, både for at det ikke skal bli for stor aldersforskjell og for vår egen del.

"Problemet" er at hvis vi venter til etter studiene, og etter at jeg har jobbet minst 1 år, så er jo lillegutt faktisk 6-7 år før han blir storebror. Og det synes jeg er veldig stort sprang mellom dem. Føler ikke at de får like stort utbytte av hverandre da.

Vi har vært inne på tanken å prøve å bli gravide nå slik at babyen hadde kommer rundt sommerstider neste år. Tenkte også å gi min permisjon til faren, slik at han var også hjemme (jeg blir jo mye hjemme siden jeg kun ar 3 fag delt på to semester). Jeg vil altså ikke ta ut et permisjonsår.

Er det noen her som har gjort det slik, hvordan gikk det? Hva ville dere gjort i min situasjon? Kan jeg bare gi faren min permisjon? (Jeg går skole nå, hadde 1 års permisjon før det, og jobbet litt før det igjen. Ikke 50%)

Hvis jeg ikke har jobbet nok, får vi kun engangsbeløpet da?

Har man rett på noe støtt med to barnehagebarn hvis man studerer? (får ikke forsørgerstipend)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter:)

Skrevet

Jeg ville absolutt forsøkt nå. Det er ikke sikkert det "passer" noe bedre med barn etter at studiene er fullført

Mener at pappa kan ta permisjonen (den som ikke er forbeholdt mor), så lenge du er fulltidsstudent. Sjekk det ut, det høres ut som en fin plan og hyggelig å ha tid sammen alle siden du ikke har allverdens å gjøre på skolen som du sier.

Hvorfor får du ikke rett på forsørgerstipend?

Skrevet

Ok:) Har ikke rett på forsørgerstipend pga at far tjener for bra.

Regnet nå ut på foreldrepengekalkulatoren på Nav sine sider, og der står det at far har rett på 5300 kr i uka i 39 uker...hvorfor kun 39 uker? I tillegg kommer vel de 6 ukene (fedrekvota, som da er ulønna), og mine 6 uker?

Skrevet

ønsker fortsatt mange svar altså :P

Skrevet

dytt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...