Gå til innhold

akupunktur mot bekkenløsning/låsing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk denne gnagen bekkenløsning allerede i uke 6. Det har vært overkommelig, bare jeg har passet på å ikke belaste for mye.

Går jevnlig til kiropraktor pga nakken, og han konstanterte bekkenløsning OG bekkenlåsing!! Låsinga knekka han opp, men løsinga ville bare bli vondt verre om han gjorde noe sa han.

Nå har bekkenplagene blitt mye verre. jeg kan ikke ta ut av oppvaskmaskinen uten at jeg er helt ødelagt etterpå. Gå i butikk er pyton, eller gå generelt, da vrir jeg meg i smerte etterpå. Vaske hus har jeg ikke gjort på hele svangerskapet, for bekkenet tåler det ikke, jeg kan ikke gjøre så mye nå uten at det er styggelig vondt. Ikke bare i bekkenet, både frem og bak, i korsryggen, i underlivet og stråler ned til føttene.

Legen vet at jeg har vondt men har ikke sendt meg til fysio. For jeg har ikke vondt hele tiden, men det er veldig lite som skal til før jeg får vondt.

vurderer nå akupunktur for bekkenplagene mine, er det noen her som har prøvd det? Hvor setter de nåler? Hvor mange behandlinger må til?

Er nå 27+4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke henvisning til fysio? Da hadde jeg jamen meg byttet lege! Jeg har bekkenplager, ikke slik at jeg har det hele tiden, men jeg kjenner det veldig lett etter kort tid med aktivitet. Legen hadde omtrent skrevet henvisningen før jeg kom inn døra (hun visste hvorfor jeg hadde time) - så jeg skal nå begynne med sal- og bassengtrening i tillegg til behandling hos fysio ved behov.

Uansett, jeg har gått til akupunktør for andre ting tidligere og var hos henne igjen nå for bekkenløsningen. Hvor mange behandlinger man trenger er veldig forskjellig fra person til person, jeg vet at jeg vanligvis trenger 2-3 behandlinger før det virkelig fungerer, mens ei venninne av meg hadde stor effekt allerede etter en behandling.

Akupunktøren min satt nåler på meg i ben/hender/øre/hodet, jeg kjente at det faktisk lettet etter den første timen, så jeg har stor tro på at dette kommer til å gjøre ting lettere i løpet av noen timer.

Skrevet

jeg har det akkurat som deg, gikk til fysio sist svangerskap, det hjalp ikke, ble værre av det også, så denne gangen er det akupunkur som er greia, det fungerer greit, er i bedre form nå denne gangen når jeg sammenligner ukene fra forige gang... setter nåler i ryggen rompa bena tærne.. jeg går vær 14 dag å det kommer jeg til å fortsette med..

lykke til:-)

Skrevet

Heisan!!

Med førstmann var jeg 100% sykemeldt fra uke 20 pga bekkenløsning. Den gang gikk jeg bare til fysio.

Med andre mann var jeg 100% sykemeldt fra uke 16. Den gang gikk jeg til både kiropraktor og fysio..

Nå med tredje mann har jeg kun gått til akupuntør her tredje uke siden jeg var i uke 10. Jobbet fullt helt framtil uke 32 og 50% til uke 34. Er nå 100% sykemeldt og er 36+4..

Jeg har kjempetro på at det fungerer godt å gå til akupunktør for bekkenløsning.. Det har iallefall fungert på meg. Og det er vel uansett verdt et forsøk??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...