Gå til innhold

Ang invitasjon til bryllup. Trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

MÅ man invitere samboer/kjæreste til venninner, som man aldri har hilst på i et bryllup? Vi blir så mange, så prøver å kutte litt ned...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboere: Ja

Kjærester: Nei

Men personlig synes jeg det er rart å invitere uten følge, med mindre det er et ferskt forhold. Hadde stusset om jeg hadde fått invitasjon uten min bedre halvdel.

Skrevet

Dette må dere nok velge helt selv, men de fleste bør forstå at man må sette en grense et sted. Lykke til med å få kabalen til å gå opp:)

Skrevet

Det har vi i venngjengen diskutert mange ganger, og meningene er ulike. Noen setter en grense på samboere. Altså at kjærester ikke må bli bedt. For andre ber bare venninner ( men vil vil si det er fåtall som velger det), mens alle mener det er selvsagt at man ber par.

Velg det som passer dere best, og som dere føler er det riktige.

Skrevet

Samboere syns jeg ja. Kjærester blir litt avhengig av hvor seriøst forholdet er syns jeg. Har de datet en uke eller to så er det kanskje ikke nødvendig, men har de holdt sammen i årevis så er det vel vanlig å gjøre det ja. Jeg ville heller innvitert ferre par enn å bare invitere halv par. Lykke til.. :-)

Skrevet

Vi satte grensen ved samboerforhold, ingen som har reagert på det :)

Skrevet

Om de har vært sammen lenge, ville det virket rart at ikke de også ble invitert.

Hmmm, stusser litt på at du ikke har møtt samboere/kjærester til veninner? Selvsagt om de da ikke bor på en helt annen kant av landet da og at de nylig er blitt sammen:-)

Skrevet

Dette kommer helt an på situasjonen synes jeg. Jeg har opplevd dette som både veldig greit og ikke greit...

Jeg har vært i to bryllup uten samboeren min. I begge tilfeller til venninner som bor utenbys som jeg har gått på skole med og som samboer ikke kjenner så godt. I begge tilfeller tok bruden det opp med meg på forhånd for å høre hva jeg synes. I disse bryllupene hadde jeg det morsommere uten samboer (traff mange gamle kjente) og samboer var veldig fornøyd med å slippe å være med (er ikke alltid like gøy å være i bryllup å ikke kjenne andre enn samboeren sin).

Har derimot opplevd i et annet bryllup at en kamerat av brudgommen ble bedt alene, selv om brudeparet har møtt samboeren hans utallige ganger, og de hadde vært samboere lenge. Da valgte kameraten å takke nei til hele invitasjonen.

Så jeg tror man bør trå litt varsomt og spille med litt åpne kort.

Skrevet

Jeg mener ja, så lenge det er et seriøst forhold.

Kunne ikke falt meg inn å invitere noen som var i et seriøst forhold uten følge. Med mindre de var 13 eller noe da:-p

Skrevet

jeg hadde bedt begge to uansett om de bare er kjæreste eller samboere..har du så mange venninner som du skal be da??

er det venninner du møte ofte??

i mitt bryllup så ba jeg bare ei venninne og mannen, kunne sikkert ha bedt 4-5 til med menner, men følte ikke at jeg har så mye kontakt med de!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...