Rorrimamma Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Så i et annet innlegg at noen skrev: "Lurer på om MME kan varmes opp i mikro til riktig temp? Vet det ikke går med MM, men, hva med MME?" En person hadde svart at hun kun varmet opp vann der. Men hvis jeg har pumpa MM eller blandet ferdig MME, kan ikke det varmes i mikroen??
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Jeg varmet aldri mm i microen, men mme kan du gjøre det med. Faren er at varmen ikke blir jevt fordelt, så du må riste veldig godt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 jo da, det går fint, noen mener bare at mikroen ødlegger næringstoffene, men det har jeg aldri sett noen vitenskaplig forskning på
It's all about me Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Nei. Micro varmer ujevnt og kan ødelegge mye av de gode stoffene i melka. Varm i vannbad, det tar ikke mye lengre tid.
knærten71 Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Nei MME skal alltid gies nylaget pga bakterivektsten og næringa i mm ødelegges på høy varme som kan være vanskelig å regulere i en micro. Gi fersk mme, bruk kaldvann, koktvann og det finnes fine dispensere for pulver til turer. (hvis man ikke lærer barnet å ta den kald, -kartongene er fine)
Gjest Trollbundet Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Hvis man ikke kan varme opp mme i mikroen fordi innholdsstoffene blir ødelagt så har tydeligvis mine barn ikke fått i seg nok næring! Jeg laget omtrent alltid flere flasker (nok til flere måltid) med kokt vann,avkjølte og hadde som regel oppi pulver (ihvertfall til natta eller når vi skulle bort) og hadde det i kjøleskap.Varmet det oppi mikroen til passe temperatur.Ristet ALLTID flaskene VELDIG godt,for jeg vet at varmen blir ustabil! Det hendte seg selvfølgelig også at jeg varmet melka i vannbad,men som regel i mikroen,det går mye fortere da! De la godt på seg og var friske,så det virket som om de hadde fått i seg nok næring!
2SmåTroll Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Det jeg vet helt sikkert, er at ferdigblander mme kjøpt på kartong kan varmes i mikro. Det står det i alle fall på pakka.
Loyloy Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 DE gjør det jo på sykehusets nyfødt avdeling også... Varmer mme i micro altså... Jeg varmer ikke MM der fordi jeg har hørt at MM er "sartere" for bølgene enn MME...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå