bøllefrøene Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 hm.. noen som har noen tips til hvordan gjøre dette med tvillinger.. mine gutter er 6,5 mnd og spiser 3 måltdider med fast føde om dagen.. så tenker at jeg snart må begynne med det snart. Som jeg har skrevet tidl så sov gutta stort sett til fem seks før.. men så plutselig begynte de å vokne 3-4 igjen. Gutta ligger på eget rom ( forresten helt herlig) de sovner ca klokka sju.. ( spiser grøt 17 og melk halv sju) Albert vokner rundt fire ( av at han ligger på magen) prøver gjerne da med vann og putter inn smukken.. som regel tyr jeg til melk ettter en liten stund.. vil jo ikke at han skal vekke oskar. ca 5 vokner oskar.. han kan da drikke opp mot 200 ml melk.. og bruker da lang tid på å sovne.. babler og babler veldig høyt.. i natt gikk jeg og hentet han.. for at han ikke skulle vekke albert.. endte med bleieskift og at han sovnet i min armkrok. Må forresten si at vi før alltid har gitt de mat samtidig på natten.. det vil si at når den ene har voknet har vi vekt den andre.. det har funket fint.. men da vi flyttet de på eget rom sluttet vi med det.. som en overgang til avenning.. oskar kan nemelig noen ganger sove helt til 06 men ?.. hvordan skla jeg gjøre avveningen.. gi vann og putte inn smukk..ikke ta opp av senga.. men de kommer jo til å forstyrre hverandre.. albert skriker sinnsykt høyt og kommer til å bli gal av å ikke komme opp.. han er nemelig klart å bli en gutt som gliser i det han blir tatt opp.. bare min feil det vel!! noen som har noen tips.. hvordan skal vi ha energi til dette.. hvor lang tid pleier det å ta.. Må bare si det igjen... 1 barn må være en lek.. Ha en fin dag alle sammen!
moden mamma Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Lå og tenkte på akkurat det samme i går kveld... Hvordan gjør man dette med to?? Vi har akkurat samme problem med vår 2,5 åring som du har med gutta dine.. Han er rett og slett en morgenfugl! Våkner grytidlig.. 5 - halv 6.. Har snakka med de på helsestasjonen. Sier de har tusen tips for å få barn til å sove, men ingen for morgenfugler... Eneste som hjeler er litt drikke på flaske. SÅ - vi har kapitulert fullstendig og går inn, gir han flaska - da sover han litt til... får avvenne han når han skal på ungdomsskolen.. Om årsaken til at de våkner er at de har mistet smokken.. kan en slik smokkepute hjelpe? Det er en liten tung pute som man fester smokken i. Da vil det være mye lettere for de å finne smokken om de har mistet den. Lykke, lykke t! Ser ut til at jeg ENDELIG får som fortjent og har fått noen jenter som er glad i å sove utover morgenen. I dag var ikke krav om å stå opp før kl 10.50! Men - det kan de vel enda vokse av seg.. de er jo bare 3 mnd.. Man får vel bare innse at sove... DET får man gjøre når man blir pensjonist (sier hun som har vært - og vil være småbarnsmor i nesten 30 år... puh)
Tre flotte gutter Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Sliter med det samme; mine gutter er snart 6,5 mnd, spiser grøt to ganger om dagen, og våkner 2-3 ganger hver om natten for pupp. Blir ikke mye søvn på mor da... Begge sover på vårt rom, men vurderer å flytte den ene over på eget rom slik at de ikke forstyrrer hverandre dersom vi prøver avvenning om natten. Tror nok de er ute etter kosen også, og ikke bare mat. Og at det holder på å bli en (u)vane mer enn et behov å få nattpupp. Med storebror på 2 år og 9 mnd tok avvenningen ca. 3 netter, og vi måtte kjøre flere runder fordi det ble tilbakefall etter omgangssyke og ferie. Vi lot far ta han om natten, og tilbød vann på tåteflaske. Mye hyl og skrik, så det blir lite søvn mens det står på. Kjenner meg ikke helt motivert for å ta en slik runde med tvillingene nå; har vel et slags håp om at det går over av seg selv...(optimist). Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå