Gå til innhold

Hjeeelp!!!

Mormor Tralle Tone Troll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor på 13 mnd har alltid vært en sovebaby! Hun elsker å ligge ute i vogna på dagtid. Nå har vi brukt voksiposen en stund pga det har vært ganske kaldt her i nord. Varmt i sola og kaldt i skyggen!

I sommer måtte vi jo bruke selen som er fast i vogna for at hun ikke skulle sette seg opp i vogna. Nå mens vi har brukt voksien har hun lagt helt stille og rolig nedi der.

Men i går da jeg skulle ta henne inn satt hun oppreist i vogna og var på tur å stupe ut. Heldig vis hadde jeg fluenettet over, det stoppa henne til en viss grad!

I dag da jeg skulle legge henne vred hun seg som en ål nedi posen og reiste seg opp i full fart!

Turde rett og slett ikke ha henne liggende der!!

Nå skal det gå an å sprette opp tre hull i posen, er klargjort for det, problemet er bare at det er en fempunktssele i min emmaljunga!

Noen tips? Vil jo gjerne at hun fortsatt skal få ligge ute å sove.

Akkurat nå står hun i senge å vræler!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

"Gåsele"

Så slipper du sprette ekstra hull i posen.

Bruker vår i høystolen

Skrevet

Ja men du, i min voksipose er det 5 hull man kan sprette opp...

Jeg har også kjøpt en sånn gåsele som jeg bruker litt rundtomkring. Begge de store har sovet ganske lenge med sele i sengen for eksempel, og det funker fint :-)

Skrevet

I min er daet bare tre hull til å sprette opp, men har egentlig ikke lyst å sprette opp...

Får vel ta meg en bytur å kjøpe gåsele da.

Hun har stått opp igjen nå uten å ha sovet det grann!!! Og humøret er deretter. Hledigvis kom storebror hjem fra skolen nå, så da ble mumøret LITT bedre,,,,

Hun forguder storebroren sin!

Skrevet

Storebrødre er toppen av lykke... sånn er det her i huset også!

Det er likevel grusomt når det ikke blir soving. Det jeg ikke liker med gåsele er at de ikke blir festet til ryggen av stolen, med andre ord er det lett å sette seg opp, og lett å virre litt rundt likevel, men det er helt klart bedre enn ingenting.

åhh jeg kjenner at jeg hadde vært fortvila..... for jammen har jeg vært det mange ganger når dritgreijenta har ropt seg ut av vogna uten å sove. Håpere dere får en ok dag likevel, og at hun kanskje sovner litt etterpå.

:-)

Skrevet

Her også er storebror toppen av toppen av lykke!

Håper du har fått lillemor til å sove litt nå, for dager uten formiddagshvil er nesten uholdbare.

Men jeg lurer litt på hvordan slik sele funker i senga? Minsten har fått det for seg at han må stå hver gang han ikke sover nemlig, så nå er det aldri sånn ligge litt i senga og kose seg våken og kanskje sovne igjen for klokka er altfor tidlig..... Nå er det opp og stå og gråte til mamma kommer, så jeg tenkte kanskje jeg burde prøve noen triks....

Skrevet

I sengen er det kanskje bedre med sånn pose?? De finnes også med hemper i siden slik at de kan bindes. Bind i sprinklene. Søstra mi kom krabbende opp i stua med madrassen på ryggen................

Skrevet

frøydis m/4:

legg noen leker som han kan få tak i når han våkner før du legger deg. Kan jo være han sovner igjen............ :-) Noen myke leker og noen som ikke lager for mye lyd?? En dukke kanskje?? Kan være du får "kjøpt" deg litt eksta tid på morningen.

Ja, storebrødre, de er helter de.

Skrevet

Gåsele var tingen her i huset. Min mor hadde sydd skinnpose uten mulighet for på bruke selene i vogna.Festet dem litt over kanten og under ryggen, så gikk det bra.

Håer hun har fått en liten lur, for å leke med storebror må være slitsomt :o)

Skrevet

Heisann!

Takk for alle gode råd!!

Tok meg en tur på mørkeloftet/kvisten. MEnte å huske at jeg hadde en sånn gåsele et eller annet sted. Fant en gammel sak som ikke har hørt til mine barn, men den funka nu iallfall. Satte den på henne og festet den rundt kanten på vogna. Ble litt rart, men hun kunne nå ikke falle ut iallfall. Trillet ca 30 m så sov hun. Var stuptrøtt da!

Etter nesten 3 timer våkna hun, hørte hun ropte og da jeg kom ut til henne satt hun oppreist i vogna, hadde slått ned kalesjen og flyenettet satt som et telt over hode på henne. Der satt hun og strålte mot meg, SÅ fornøyd over alt hun hadde klart å få til!

Skrevet

En ting til.

På kvelden er det aldri noe problem å få henne til å legge seg ned. Har sånn pose til henne med mulighet for å binde henne, men har ikke brukt å binde ho fast.

Ho elsker å ligge på siden å sove, noen ganger snur hun seg på mage også, mn da pleier jeg å snu ho tilbake igjen!

rart det der, da eldstejenta var lita SKULLE barn sove på mage. DEtte var det beste for da ble de ikke kvalt om de gulpet...

Skrevet

Jeg hadde sånn pose til de to midterste mine,- kjøpt fordi jenta var så kald og alltid sparka av seg dyna. Bandt henne ikke i den, men hadde den på bare. Den har jo jeg sendt i hjelpesending til Ukraina eller noe sånn sammen med alt det andre babyutstyret jeg ikke regnet med å få bruk for mer..... Kanskje jeg må gå til innkjøp av en ny pose og se om det hemmer ståingen.

Minsten her også snur seg over på magen som regel. Jeg har sluttet å snu han på rygg igjen nå. Mener å ha hørt at det ikke er nødvendig når de er så mobile?

Rart det der med sovestillinger: Eldstejenta her skulle også sove på mage, nr 2 på siden og de to siste altså på rygg. :-) Syns det var mest problematisk med hun som skulle ligge på siden.... Og så måtte vi jo passe på at hun sov annenhver gang på høyre og venstre side så ikke hun ble skjev, og så måtte det dyttes litt dyne og teppe rundt så hun ikke veltet.

Det er ganske mye som er forandret i forhold til rett og galt når man har hatt småbarn over så lang tid!

Skrevet

frøydis m/ 4

Hvor gammel er din eldste da??

Jenta mi var født i 87, så det er jo ei stund siden. Ho har nå to barn selv..

Skrevet

Eldste er født helt i slutten av 90, så hun blir 18 rett før jul,- og nr 2 kom i 93.

Skrevet

Min er også født rett før jul, men da 3 år tidligere. Så hun ble mamma første gang 2 mnd før hun ble 18, og nå har hun en liten prins på 2 mnd også.. Og fyller selv 21 år om kanppe 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...