Gjest Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Jeg har termin i dag og går hjemme i permisjon. Sender jenta vår i barnehagen hver dag (nesten) slik at jeg får slappet av og gjort litt her hjemme. Men hun vil ikke i barnehagen, må bruke god tid på å "overtale" henne hver dag. Og i dag gråt hun når jeg gikk (noe hun aldri har pleid å gjøre). Hun er 2 1/2 år nå og har gått i samme barnehage i 1 år, så hun er godt kjent der. Tror dere hun merker at noe er i gjære? Har så vondt av henne og gruer meg nesten til å få baby. Er så redd hun ikke skal forstå at jeg er så utrolig glad i henne selv om det kommer ei ny jente i familien (snart). Huff disse hormonene - dårlig samvittighet og masse følelser.....
mammapusen Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Jenta mi er 4 år nå og har gått i banehagen siden hun var 1 1/2 år. Hun elsker å være der (hun har full plass), men likevel kommer det noen dager der hun ikke vil slippe meg og bare roper etter mamma. Sånn er det bare av og til. Tror de skjønner at det er vanskelig for oss og det vet de å utnytte:-) Det går over i det samme jeg går ut døra! Er du i tvil og sitter hjemme og har det vondt, så ring barnehagen etter en stund og spør hvordan det går! Så kan du slappe litt mer av! Lykke til!
Mortiletbittelitenurk Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Barn får jo med seg det meste, og de vet å utnytte det hvis de merker at du er ekstra iaktsom og var på hennes føleleser... Det er ikke ondsinnet fra barnas side, men alle barn er sånn! Det er derfor de ofte "henger seg opp" i et reaksjonsmønster i visse situasjoner, fordi de merker respons fra oss som voksne, kanskje de bare ønsker litt ekstra oppmerksom het (og hvem gjør ikke det?) Synes du skal levere henne i barnehage med god samvittighet! Du trenger hvile, ikke bare for din egen skyld - men for å ha mer energi til å ta deg av datteren din når hun kommer hjem. Godt tips å ringe en liten stund etter du har levert, som nevnt ovenfor! Vi har gjort det med vår datter, i perioder hvor hun har vært lei seg når vi skal gå fra barnehagen, "dratt ut tiden" for å vise oss ting på morgenen - når vi egentlig har dårlig tid og er stresset for å komme oss på jobb...og grått når vi må avskjære henne, og dra avgårde. Uten unnta har de gitt oss beskjed at det går over i øyeblikket vi forsvinner ut av deres syn! Og det er en deilig bekreftelse å få!!! Lykke til!!!
Gjest Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Fikk melding fra barnehagen om at hun var blid og fornøyd og lekte med de andre barna. Så jeg vet jo at de fleste følelsene er mine, dvs at det er jeg som kanskje må "ta meg sammen" litt. Og det er jo riktig at jeg trenger å slappe av litt for å ha overskudd med henne etter barnehagen. Så nå skal jeg smøre en nistekurv, og så skal vi på picnick når hun er ferdig i barnehagen. Så får vi litt ordentlig tid sammen =0) Takk for gode svar, hadde en klump i halsen i dag. Har egentlig ikke vært så hormonell før nå de siste dagene....
2 søte små gutter Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Har ei på 3 som går fullt i barnehagen. I det siste har hun ofte ikke villet i barnehagen, så i går skulle jeg være ekstra snill og la henne være hjemme og bare slappe av. Koste oss frem til kl. 11, da ble det hyl og skrik for at hun ikke hadde fått gå i barnehagen.... Så i dag leverte jeg med goooood samvittighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå