Gå til innhold

Gikk vannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld satt jeg å så på tv i morgenkåpe da jeg synes jeg ble litt våt mellom bena, jeg gikk på do, men så ikke noe spesielt. På vei tilbake kom det et lite splæt og noen spiseskjeer med helt blank væske lå på gulvet. Tidligere på kvelden hadde vi en liten runde i senga, men dette så overhode ikke ut som sperm, den var helt blank, jeg har heller aldri opplevd at spermen renner ut på en sånn måte heller. Vi ringte føden og dro opp for en sjekk, først sa jordmor at det så ut og luktet som fostervann, men det kom ikke noe mer. En annen jordmor kom og dytta på hodet for å se om det kom ut noe da, det gjorde det ikke, men hun påpekte at hodet var veldig godt festa. Jordmor sendte meg hjem med konklusjonen at det ikke var vannet som gikk. Jeg hadde regelmessige modningsrier fra 2200- 0300 (det har jeg hatt flere ganger den siste uken), men nå er det helt rolig. Er nå litt bekymra for at det skal ha vært vannet som gikk og infeksjonsfaren rundt dette hvis jeg ikke føder med det første... Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det kan være forhinnen som har gått, da kommer det litt vann og ikke noe å tenke over i det hele tatt. I tillegg sitter hode langt nede noe som gjør at det ikke er sikkert vannet ditt går før langt ut i fødselen, da hode sperrer.

Hadde litt vann som kom sist svangerskap, da fikk jeg bedskjed at det var forhinnen som var gått. Når vannet gikk sikkelig bare rant det i et sett og du vil merke det godt. Riene startet 2 timer etter at vannet var gått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...