Gå til innhold

Går opp ca. 100 gram i uken, 8 uker gammel - lite??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at de helst skal opp noe mer så tidlig, men hun er stort sett blid og glad, og har flere tisse- og bæsjebleier per dag. Sover forholdsvis godt også. Hun fullammes. Totoalt har hun gått opp ca. 1,3 kg siden fødsel, det er nå siste 3 ukene at det har blitt mindre.

Bør jeg være bekymret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor stor hun var da hun ble født, for hvis hun var stor ved fødsel er det normalt at hun ikke legger på seg like fort som en baby som var liten da den ble født:-)

Synes ikke du skal bekymre deg hvis jenta di er fornøyd etter måltidene og tisser og bæsjer som normalt! Var to på barselgruppa mi som hadde fått beskjed om at babyene deres var litt for tynne ift. lengden, men begge de hadde hatt lange, slanke babyer tidligere også som plutselig begynte å legge bra på seg etter noen mnd.

Skrevet

Hun var 3500 ved fødsel. Hun gråter egenlig veldig lite, så må anta at hun er fornøyd i hvertfall..

Skrevet

Dytter denne opp:-)

Skrevet

I utgangspunktet er det gjerne litt lite, men med tanke på hvor mye babyen har lagt på seg etter fødsel samt at den er fornøyd ville ikke jeg uroet meg et sekund. Jeg kan aldri tenke meg at det er noe problem med melken din når babyen har lagt på seg over ett kilo de 5 første ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...