Gå til innhold

Hva pakker dere i beggen til sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pakket beggen til lillegutt,typisk hentesett,litt klær til sykehusoppholdet,teppe og smokk,hva pakker dere?

Til meg selv har jeg pakket litt klær,ammebh,bestemorstruser:P tannkrem,tannbørste,sminke,kam,intimprodukter,kamera å alt det kommer jo til slutt,hva pakker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir noe av det samme. Klær til lillegutt og et teppe - tar vel og med en smokk og noen bleier (i tilfelle det en dag er mangel på sykehuset), selv om de ikke bør begynne å bruke det før de har fått dreisen på ammingen (kan jo være krise- noen babyer har et utrolig suttebehov).

Til meg selv tar jeg med løse, behagelige klær, noen bind (de på sykehuset er ikke alltid behagelige i lengden, da de er enorme), + div i toalettmappa. Mulig jeg og tar med noe legemidler dersom jeg skulle få problemer med rompa etter fødsel igjen (de er ikke så flinke til å informere oss om slike plager i forkant av fødsel).

Kamera må og med.

Skrevet

Til baby:

Helseteppe.

1 sett til visittrunden dagen etter fødsel.

1 reisesett til hjemtur.

Meg selv:

2 joggebukser.

3 t-shirts.

3 par sokker.

3 par truser.

1 pakke bind.

1 amme bh.

Toalettsaker i reisestørrelse.

Kamera + lader.

Mangler tannbørste, tannkrem og deo.

Skrevet

Til babyen har jeg pakket i egen bag (stelleveska) har tatt med noen bodyer, sparkebukser og hjemreise dress + teppe

(Smokk har jeg ikke tenkt på, kunne jo være greit å ha med sånn i tilfelle, tar jo ikke så stor plass liksom...)

Til meg har jeg pakket ned 2 joggebukser, 3 t-shirter/singletter+ tynn genser og 2 cardigan, undertøy (skikkelige usexy truser og ammebh) sokker, tøfler + toalettsaker

også litt finere hjemreiseklær om jeg orker å stæshe meg opp, veit jo ikke åssen form man er i etter å ha født men det virket som en lur ide når jeg pakket ;)

+ Kamera, ekstra minnekort og lader, mobil lader og noe å skrive på og med...

Til far har jeg tatt med to ekstra skift og toalettsaker siden vi er blitt lovt at han skal få være der sammen med oss :)

+ pizza snurrer som jeg har i frysern, kjeks, nøtter og drikke til fødselen.. må bare huske å få det med meg da ;)

Har virkelig ikke peiling på hvor mye man trenger så har sikkert tatt med meg alt for mye

btw problemer med rumpa, meaning what?! har ikke hørt noe om noe sånt..*litt nervøs her*

Skrevet

Henger meg på Dolface her:

Ellebettemor: Hvilke problemer med rumpa og hva tar du med?

Fikk tips fra akupunktøren om å kjøpe noe som heter Arnica 30C og ta 5 stk. to ganger om dagen i en uke for å få ned hevelser. Også lurte jeg på sånn hemoroidekrem også - har hørt at man kan få litt sånne etter en fødsel. Så det tenkte jeg å ta med. Men har jo aldri gjort dette før og har ikke fått tips om noen andre plager etter fødselen så her mottas alle tips med takk!

Gjest Nydelige Christina+HØYGRAVID!
Skrevet

Mye av det de andre her har pakket..men IKKE bestemorstruser, det bruker jeg ikke...blir heller litt romslige hipster/boxere:)

Ellers har jeg pakket mykt pledd, 1 bamse og 1 sånn musikk lyd leke til babyen...

Sminke,sjampoo og kamera pakker jeg ikke før dagen det skjer:)

Skrevet

jeg har pakket til snuppa:

et par utvalg av sokker

et par bodier i fra str 50-56

2 joggedresser i fleece( 1str 50, 1 str 56)

strømpebukse

2 bomullsluer

babyteppe

så får vi dra med oss bilstolen og dunposen når vi drar

hentesett med lue skal min kjære og min søster ut å finne mens vi er på barselhotellet og koser oss=)

til meg selv har jeg pakket:

1 svart fin stretchbukse til hjemreisen(hvis jg klarer)

1 cardigan t hjemreisen

et par joggebukser(derav 1 i fleece) men bruker mesteparten til daglig så jeg pakker dem inn og ut aenhver dag:p

lange singletter

sokker

pierre robert boksere

shampo, balsam, bodylotion, dusj-såpe, intimservieter, antibac, sminkefjerne-våtservietter, tannkrem tannbørste, deodorant, mary kays satin hands set, SNACKS, hårføner, SMINKE, fotoapparat+lader, mobil+lader, penger/bankkort, helsekort for gravide og svangerskapsdagbok..

tenker også å ha en leke/kosebamse t snuppa, og pappagave..

må lade ipoden og pake den oppi, pluss noen klær t sambo:)

Skrevet

ammeinnlegg og amm-bher;)

Skrevet

jeg har ikke pakket baggen enda,men en ting jeg skal ha med meg denne gangen er tykk genser, jeg frøs så mye etter ks sist... og ørepropper, bruker kun en da, i det øret som er opp( sover på siden), så jeg hører med det demper litt lyd. Sist var jeg på rom med en som hadde skikkelig skrikerunger tvillinger( stakkars dame, hun var helt fortvila), skrek ikke den ene så var det den andre, så det ble lite med søvn på alle.... bedre føre var enn sånn som sist.

Skrevet

Tenkte jeg skulle svare for "Ellebettemor" for hva hun mente med problemer med rumpa etter fødsel siden mange lurte på det!;) Hvis det er slik jeg tror så kan det være hermorroider hun mente? Det fikk ihvertfall jeg etter fødselen, og da var det ikke noe godt å gå på do etterpå! Men de har jo kremer og sånt på sykehuset for det da, så en trenger kanskje ikke å ta med noe..

Skrevet

Ah så det er ikke noe mer drastisk en må ta høyde for, ikke det at jeg vil ha hemorider altså, men så for meg noen kjempeskumle greier her jeg....Fødsel er skummelt nok alene for en 1.gangs her ;)

Skrevet

Etter fødsel nr 1 fant jeg ut at det viktigste å huske i tillegg til toalettsaker, kamera og klær til oss begge er:

- mat (kjeks - uten sjokolade som smelter!)

- saft (vann finnes på sykehuset, og det kan være greit å ha med seg drikkeflaske å lage seg egen saft f.eks uten sukker)

- ammeinnlegg (ikke natusan! De loer - og det er vondt!) og bh-selvfølgelig

- bind (ok med litt "myke" pga stingene )

- truser ("bindvennlige")

- ting som får deg til å føle deg "fresh", f.eks såpe, shampo, sminke osv.

- smokk (tro meg - du vil prøve alt når de skriker ustoppelig og de alt har fått mat!)

- fødselgave til pappa :-) Trenger ikke være mye. Jeg kjøpte body på Cubus med teksten " daddy is my hero". Men han har jo tross alt blitt pappa og bør feires litt da.

- bakteriefrie våtservietter - kan være kjekt for de som har litt hetta for alle som vil holde babyen.

ellers fikk jeg mamma og pappa til å ha med seg litt brus, engangskopper og "småkaker" på visitt, sånn at jeg kunne servere andre littegrann. Hadde familierom, så vi hadde litt fordeler vedr visitter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...