FruMamma med nr 2 Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Endelig helg og vi bruker å kose oss med god mat på kvelden... Forslag noen? Det går som regel i det samme hver helga da. Pizza, taco, biff, annet kjøttdeigmat:)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Jeg skal sette inn en deilig skinkestek i ovnen jeg nå, og lage deilig brun saus med masse ferske grønnsaker nam nam og så fort gjort... den står jo bare der..
FruMamma med nr 2 Skrevet 19. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2008 Det høres ikke dumt ut...vi har en i fryseren så den tiner nok ikke med det første. Kanskje i morgen? Ikke dårlig forslag:)
Hera Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Her blir det innbakte pølser i kveld, tror det er år og dag siden sist jeg spiste det, så gleder meg til kveldskos:0)
strikkemegihel Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 korleis lagar du innbakte pølser?
Hera Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Lager en pizzadeig med litt grovt mel i. Kjevler ut til en runding som jeg deler i trekanter. På hver trekant har jeg på ketchup, litt mais, løk, ost, tomat og en grillpølse. Ruller deigen rundt pølse m/fyll, og steker dem i ovnen i ca. 15 min, 200 grader. Veldig enkelt og godt;0)
Mamman til Ovedie Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Pasta di parma :-) Poserett fra toro, men blir nyyydelig om du tilsetter stekte baconterninger og bogskinke i terninger. Kok opp dette, ha i ildfast form, ost på toppen og gratiner i ovnen :-) Tilsett gjerne noen brokkolitopper også :-) Serveres varm med salat og hvitløksbaguetter :-) Veldig enkelt, veldig godt og fort gjort :-)
Gjest Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Hjemmelaget lasagne med ostehorn og salat er knallgodt! Men krever litt tid. Jeg lager tomatsausen av pizzaposene til toro slik at det blir litt enklere. Ostesausen er enkel å lage. Masse hvitløk i kjøttdeigen, litt chili og oregano, nam nam. Pleier å ha ostehorn i fryseren (lager MANGE når jeg først baker).
*SmurfeMamma* Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 hvordan lager du oste horn da?
Gjest Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 1 kg hv.mel 6 dl melk 200 gr smør som smuldres i hv.mel/ det tørre 2 ts salt 2 ts sukker 2 pk gjær 2 egg 225 grader i ca 10-15 min. Knallgode!!!
Gjest Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Ogsså osten da seffern, den glemte jeg. Man har raspet ost som fyll når man lager hornene.
Promp Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 Bakte pottitter med masse yummi tilbehør! Baker som vanlig i ovnen, men setter de på en haug med salt uten folie, og bruker varmluft for da blir skallet så crispy og digg!! Av tilbehør anbefaler jeg: stekte kantareller i salt og pepper - grovhakket sprøstekt bacon kryddersmør (bruk en dippose du blander i vanlig smør, gjerne den med tortilla smak) Lettrømme mais SLURP! Nå ble jeg sååå sulten her jeg sitter!!! Ha en nydelig fredagskveld jenter!!! Endelig helg og vi kan kose oss litt ekstra!!!
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 19. september 2008 #13 Skrevet 19. september 2008 Jeg baker! Vi skal kose oss med fylte horn med ost og skinke i kveld:)
froeken Skrevet 19. september 2008 #14 Skrevet 19. september 2008 Tinas favorittpasta (2 porsjoner) 300 g strimlet svinekjøtt 100 g pepperoni eller salami i skiver 1 gul paprika 1 liten purre 3 båter hvitløk 1 beger créme fraiche 1 buljongterning rørt ut i 2 dl vann 2 ss finhakket persille (evt. litt tørket) 1.Stek pepperoniskivene i stekepanna i litt olivenolje sammen med svinekjøttet på middels sterk varme. Legg kjøttet til side. 2. Del paprika i staver, purre i ringer og finhakk hvitløk. Surr grønnsakene i litt olje til de blir blanke og myke. 3.Ha kjøttet tilbake i panna og tilsett creme fraiche og buljong. La småkoke i 2-3 min. Smak til med pepper, og dryss over persille/basilikum. Serveres med pasta og en frisk salat.
batteriet! Skrevet 19. september 2008 #15 Skrevet 19. september 2008 Hva med deilig sopp risotto... Er jo masse deilig sopp for tiden. Det skal vi ha i kveld, gleder meg masse. :-) Tar litt tid å lage det, men verdt å vente på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå