Crazywoman Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 småtten har vært så flink til å spve om natten siste ukene og etter å ha vært våken i 2 mnd syns jeg det var himmelen! Men nå ser jeg at han er blitt litt flat bak. Han er ikke blitt skjeiv. Er det noen med erfaringer der ute.... Har jo bare gjort det som anbefales...la han sove på rygg...
Mamsen87 :) Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Gutten min var helt flat i bakhodet. Var ikke det når han kom ut, men ble flatere og flatere jo mer han lå på ryggen og sov. Da han var 6-7 måneder begynte det og gjevne seg ut igjen. Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men når det begynner og ligge mer på magen på dagtid så vil hodet som oftest (ikke alltid) gå mer og mer tilbake til og bli rundt bak igjen. Det sa helsesøster til meg og det skjedde her også. Nå er han 1,5år og har ikke flatt bakhode i det hele tatt.
Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Jenta mi ble også veldig flat i bakhodet (og skjev) i bakhodet. Jeg lot henne sove litt på siden på dagen, men jeg veit ikke om det hadde noen effekt. Hun så ganske rar ut en stund, men etterhvert som hodet vokste seg større, ble det også rundere. Det skjedde liksom noe rundt 5-6 mnd, da vokste hun plutselig veldig fort og hele kroppen endret litt form. Nå er hun 8 mnd og hodet har helt normal form:) Fysioterapauten på helsestasjonen kan kontrollere at barnet ditt ikke har låsninger etc, så kan du ihvertfall utelukke "skader" på skjelett/nakke/hode etc. Jeg tipper du kan ta det helt med ro, mange barn blir litt flate i pæra, og de aller fleste får fine, runde hoder:)
Nurse80 Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Vi ble anbefalt pute av fysio, for å unngå flatt bakhode. Veldig tynn pute.
Crazywoman Skrevet 19. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2008 Tusen takk for alle svar. Skal til fysioterapeut neste uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå