Gå til innhold

Har du noen gode råd til meg??!!! Hva som helst!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke sovet en eneste hel natt på over 2 mnd og det blir bare værre. 2 timer på morgenen igår, ingenting i natt.. Jeg er så frustrert nå!! Har fibromyalgi som i grunnen har vært bedre under svangerskapet inntil for to mnd siden. Nå er alle smertepunkter forsterket. Jeg har også restless legs som gjør at jeg konstant må røre og sparke med beina i liggende posisjon. Og så er det jo denne magen da. Stor og det presser på med sviende følelse under ribbeina så fort jeg legger meg på siden, som er den eneste stillingen jeg kan sovne i. Men da våkner jeg fort igjen! Redd for å være så sliten før fødsel. Er 34+6 uker. Blir glad for alt av tips!! Dette er laaaang tid med frustrasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er så ille som du forklarer her ville jeg nok tatt meg en tur til legen å fått noe sovepiller for dette. Det virker jo som dette kan være skadelig for helsa di med tanke på hvor utmattet du må føle deg. Og som du sier, vi trenger virkelig søvn før fødselen. Husker hvor sliten jeg var under forrige fødsel pga. null søvn døgnet i forveien. Når det gjelder sovetips vil jeg si at det eneste som hjelper meg til en okay natts søvn er hard pute mellom bena når jeg ligger på siden. Da blir det øverste benet støttet lenger opp og det blir mindre trykk på mage, runmpe å lår. Men vi er jo alle forskjellig og du har helst sikkert prøvd dette :)

Nei, ta en tur til lege og forklar situasjonen din.

Skrevet

Jeg sover dårlig selv, men nå har jeg lagt to puter under madrassen nede ved bena så jeg får dem opp, legger en pute mellom knærne og en liten pute under ribbeina slik at jeg skal ligge godt... Du kan jo prøve det.... Mot restless legs drikker jeg myye melk og tar ekstfra b-vitaminer. (b-vit skiller kroppen ut selv hvis du får for mye) Merker også forskjell når jeg har spist mye sukker-->da blir det værre...

Ellers holder jeg på å bli gal selv, men man må prøve de kjerringrådene som finnes tenker jeg.... lykke til :))

Skrevet

Denne graviditeten har jeg sovet som en stein - men forrige var helt forferdelig. Har ikke noen mirakelkur, men jeg regner med at du er sykeemeldt, så kanskje prøve å få frisk luft og hvile i løpet av dagen. Har du prøvd gravideyoga? Jeg fant avslapningsrunden på de utrolig deilig - ikke søvn, men i allefall ordentlig avslapning. Unn deg selv massasje osv. - ting som gir energi. Noe av det vanskelige er at man har søvnproblemer og blir så fokusert på søvn og mangel på det at det nesten blir selvforsterkende og vanskelig. Jeg pleide også å legge meg på et nytt sted - dvs. hadde jeg ligget lenge ved siden av den sovende kjæresten min - så la jeg meg på stua i stedet, det kunne hjelpe litt... Føler utrolig med deg - lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...