Gjest Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Barna mine er blitt forkjølet. Ikke så uvanlig ettersom de går fulltid i barnehage, men jeg ønsker jo allikevel ikke at de skal bli syke. Hva gjør dere for å unngå forkjølelse? Og hva gjør dere for å få bort forkjølelsen? 1-åringen min har seig gul snue.....er det bare da å forvente at det vil utvikle seg til feber? Barna mine går gjerne med denne snuen fra september til mai. Vil så gjerne unngå alt for mye sykdom denne høsten/vinteren. Noen med gode tips?
alvis Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Uff, ja. Det er nok ikke så lett å unngå så lenge de går i barnehagen, dessverre. Men noen tips er ( som du nok alrede gjør) spise mye frukt og grønt og variert kost. Vaske hendene ofte (og håpe de gjør de i barnehagen også), vaske leker ofte og da de har snue så drypp nesen flere ganger til dagen med saltvann. Da renser du vekk bakterier og kan redusere risken for halsbet. og ørebet. Skift tannkost etter hver førkjølelse eller feber periode. Håper dere for en "frisk" høst og vinter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå