Løven,fisken og vekten Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=530295
Løven,fisken og vekten Skrevet 19. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 19. september 2008 Her står det mer om dette: http://www.dagbladet.no/dinside/2008/09/19/547385.html Sønnen min har fått en del paracet pga av mye sykdom...og nå får han astma medisiner...
Libido- Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Ja dette bør alle ta til etteretning! Jeg har alltid vært varsom med å gi tabletter, mener kroppen skal reparere seg selv.
du og jeg og vi to Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Helt enig i at kroppen skal reparere seg selv, men det er nå anbefalt å gi paracet hvis temperaturen stiger over 38,5 grader for å motvirke feberkramper. Eller hvis de har sterke smerter. Så da har jeg gitt paracet jeg. Som sikkert veldig mange andre.
Libido- Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 hæh? 38,5 ? det må jo være helt feil! Det er jo først da varmen virker mot bakteriene de prøver å fordrive. Hvor har du fått det fra? Her gir vi ikke før ved 40,5 eller vist allmenntilstanden er veldig laber.
Gjest Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 I hver eneste samtale hvor dette har vært tema med helsesøster eller lege, så har paracet vært fremhevet som HELT TRYGT både på småttiser og gravide, og det på bakgrunn av mye og langvarig bruk i store deler av verden. Og jeg har tenkt at jaja, dere sier vel det. Men det beste er FØRE VAR. Og så har jeg ikke tatt en pille under svangerskap, og barna har bare fått ved veldig høy feber, eller ved en kombinasjon stort ubehag og feber. Og nå viser det seg altså at disse middelmådighetene ikke har vært kjent med forskning rundt temaet. Men de leser vel VG, så da får de vel med seg hva som nå er publisert i The Lancet. Sånn litt indirekte.
Libido- Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Les dette du og jeg og vi to: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&parentid=2306&menuid=4831&documentid=11048&gclid=CKn5xN2u55UCFRqH1QodCW1sdw
Libido- Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Ja leger og helsesøstre vet jo ikke alt. De får jo bare godkjente medisiner og et pakningsvedlegg å forholde seg til, slik som oss andre. Dog de har noe mer peiling på innhold og virkning. Uansett, ikke alle medisiner er forkset opp i mente, eller opp mot forskjellige langsiktige bivirkninger. Slik som denne, at barn får astma av for mye paracetamol.
Gjest Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Tja, hva kom først? Høna eller egget? Det er da en grunn til at disse ungene har trengt paracet? Hvis de har hatt mye feber og vert dårlig, for.eks luftveis sykdommer, er det en sammenheng mellom det å ha disse plagene og få astma, eller er det en sammenheng mellom det å ta behandling for disse plagene - og så få astma?
Libido- Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Nå som det er forsket på så har de vel sikkert sjekket akkurat den teorien grundig.
du og jeg og vi to Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Ingen grunn til å bli så sjokkert;) Hvis barnet har risiko for feberkramper, er det mange som anbefaler å gi febernedsettende allerede fra 38 grader, og min helsesøster er veldig ivrig på å gi febernedsettende over 38,5 grader etter f.eks vaksine for å motvirke feberkramper. Mens andre mener at temperaturen skal over 39 grader før man gir paracet. Og andre igjen lar feberen bare være hvis barnets allmenntilstand er fin.
Gjest Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 En vitenskapelig sannhet har en gjennomsnittlig levetid på 5år, så alt er nok ikke sjekket like grundig. Men det betyr ikke at jeg gir medisiner over en lav sko, jeg gir minst mulig av sånt til både barna og meg selv. Jeg setter bare et spørsmålstegn ved teorien, for det er vel igrunn det det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå