Babylove og knøttet Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Hei, håper noen kan svare på en ting jeg lurer litt på... Hva er sammenhengen mellom El og TR? Er det sånn at tidspunktet for EL kan være litt usikkert, men ca 14 dager etter første dag i TR? Men er det også sånn da at TR alltid kommer 14 dager etter EL? eller er dette også usikkert? Hva er egentlig avhengig av den andre? Håper noen skjønner spr, var litt vanskelig å forklare... Hehe.
coriander Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 hmm, nå er jeg slettes ingen ekspert på dette da jeg aldri har testet for EL, men jeg har 2 barn fra før, prøver nå på den 3 og har tilsammen vært gravid 6 ganger, en provosert abort i ung alder, og 3 SA. Jeg kjenner/ merker eggløsning godt- derav mine 2 barn som begge ble laget på 1 forsøk i 1 pp begge ganger. Hos meg er alltid eggløsning 14 dager før mens, men pga av noe avik i syklus så trenger ikke EL å komme 14 dager etter første dag mens. var nede i en kort syklus på bare litt over tre uker en stund og da kom jo El relativt rask etter mens var over...men det som aldri forandrer seg til meg er perioden fra EL til mens ( altså kan det værre +/- en dag, men som sagt så har jeg aldri ført noen særlig statistikk over dette tidligere)......håper du ble litt klokere. Det er sikkert mange her som kan svare bedre, basert på testing, temp osv. men den perioden du beskriver EL til mens kalles lutealfase, og den er i "hovedregel" 14 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå