Gå til innhold

Om ikke å ha problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange her inne som sier de har en mann som viser forståelse for situasjonen, og som er så flink til å integrere alle sine kjære i nyfamilien. Dessuten er de veldig glade i barna og de har det kun fint sammen, og barnas mor er en oppegående dame som ikke lager noe krøll med verken det ene eller det andre. Sine egne foreldre aksepterer situasjonen og tar til seg alle barna og svigers er så flinke å spille på lag. Men inn her å skrive det skal de, nesten hver dag, og leser og styrer, er ikke det litt rart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dette skal bare være en klageside??

Skrevet

I mitt tilfelle har jeg ei biomor jeg fint forholder meg til (vi er ikke bestevenner, men vi snakker godt sammen) Jeg har også et stebarn som er snill og omsorgsfull. Her ligger problemet mer at jeg synes far (mannen min) er for mye helgepappa og at alt flyter de helgene stebarnet er hos oss.

Dette gjør at jeg har behov for å være her, snakke med andre. Jeg har blandt annet lært av f.eks Linsey og tantebassa (for å nevne noen) at skal et slikt forhold fungere så må man forvente en del mer av mannen enn kanskje man ville gjor når det bare var felles barn. Man skal som stemor også bli innvolvert i beslutninger. Før jeg begynte å gå inn på dette forumet var jeg ikke fornøyd med hvordan ting var i samværshelger. Jeg følte at jeg ikke hadde noe å si om vi måtte bytte helger, ha ekstra osv.. følte meg rett og slett litt overkjørt. Her inne har jeg lært at skal det fungere så må jeg selv gjøre noe med situsjonene.

Alt er ikke rosenrødt hos oss enda og det kommer det nok ikke til å bli, men jeg har lært meg hvordan jeg kan styre dette selv også. Det er lov og prioritere seg selv i samværshelger, det er lov å elske sitt barn mer enn andres og det er lov å kreve litt på egne vegne for å trives i sitt eget hjem.

Det jeg prøver å si er at jeg synes det har vært fint at noen faktisk gidder å ta seg tid til å komme med forslag til hvordan ting skal fungere. Tørr ikke tenke på hvor forholdet mitt hadde endt hvis ikke jeg så mulighetene for forbedring.

Så jeg vil snu på det: tusen takk til alle som har bidratt til å gjøre hverdagen enklere for meg som stemor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...