BergensBerta*gullgutt* Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 trenger gode og kanskje rimelige middager for en med gallestein, altså fett fattig mat,,,, :) blir litt mye wok og kyllingfillet
Gjest Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Googla "gallestein+kost" og fikk bla opp denne linken http://debatt.sol.no/node/5769081 Er sikkert flere andre gode ord du kan bruke en kost for å få opp enda mer Må bare legge til at dette med kost er veldig inviduelt. Noen sier at de kan leve på bananer for det vet de ikke fremkaller anfall, mens andre kan føle smerten bare av å se bananen.
Dozer Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 fiskepudding var tingen for meg! På brød, med mager saus osv...
*Anonymus Maximalus* Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 det med kosthold og gallestein er vanskelig. Som nyttnick sier er det veldig individuelt hva folk reagerer på. Jeg har egentlig aldri funnet ut at det er noe spesielt jeg reagerer på, eneste jeg vet er at jeg ikke taklet mat med kjøttdeig på en stund etter siste anfallsrunde.. jeg ble kvalm bare på tanken av kjøttdeig.
mammat2goll Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 vil virkeli anbefale og få operert! Vart en helt ny verden for meg etter 2 år med gallestein anfall. Har desverre ingen tips til mat til deg for dette er veldig indivuduelt. Jeg kunne få anfall uten att jeg hadde spist noe som var spesielt mye fett i.
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 19. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2008 ja jeg har bare hat to heftige anfall og noen småanfall , men ja jeg ønsker nok å operere! men er tre uker til MR så tar nok tid og mat må jeg jo ha:) spiser jo bare supersunn mat.. går dette i lengden :S er i permisjon så det passer meg dårlig med konstante ryggsmerter og magekramper... noen som vet hvor lange ventelister det er på operasjon??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå