Ønskebaby08*12 Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Har de siste par ukene hatt stive og hovne fingrer. Spesielt om natten. Nå er de "sånn" hele dagen. Greier ikke å bøye de/knytte neven ordentlig. Og får jeg det til, (sinnsykt vondt) får jeg de ikke opp igjen uten å hjelpe litt til. Har lest litt om karpaltunnel syndromet eller hva det heter, lurer på om det kan være det...eller er det bare vann i fingrene. Har ikke værrt plaget med vann i kroppen hele svangerskapet, og har heller ikke nå noen form for ødemer andre steder i kroppen. Det er bare fingrene som er vonde og stive. Akkurat som om jeg ikke har krefter i dem heller. Noen flere som har det sånn eller kjenner til dette? Hva hjelper? regner med at det går bort etter fødselen, hvis det er et sånn svangerskapsrelatert "problem". Irriterende er det ihvertfall.
incoming- nr 2 *fødeklar* Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Jeg har også hovne og stive fingre.. til og begynne med var det bare etter natten, men nå har jeg det hele tiden.. Men det er nok bare pga vann i kroppen.. iallefall med meg.. man kan få vondt i leddene av vann i kroppen.. Men du er jo heldig om du bare har det i fingrene da
Ønskebaby08*12 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2008 pizi: godt det ikke bare er meg... jeg mener ikke at det er bra at du har det, men fint å se at jeg ikke er den eneste som sliter litt med fingrene mine for tiden :-) de er ikke helt samarbeidsvillige akkurat. håper det forsvinner av seg selv sånn etterhvert.
Hemina Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Hei du! Jeg sliter også med dette, fingerene og armene hovner veldig opp - og fingerene verker som du sier, og blir helt stive. Ble faktisk sendt til legen i uke 23-24 pga dette, da jordmor mente jeg ikke hadde hovnet opp. Legen derrimot SÅ jeg hadde hovnet opp (det ser i grunn jeg å.. har da aldri hatt såååå feite fingre.. hehe!) og han sa det var helt normalt - likt som leggkramper og den slags når en er gravid. Men 1-2 dager etter fødsel er alt normalt igjen! =D Ikke lenge igjen nå
Gjest Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 samme her, føler meg som den micheling-mannen, og mister ting etc. bare vannet i kroppen som gjør det, så det går nok over så fort vi har født. Vi er snart i mål nå. Lykke til
Myra Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Jeg har akkurat det samme. Og det er ekkelt bare å skrive på tastaturet. Jordmor sa det var Carpal Tunnel syndrom. Det er fordi man hovner i hendene og det blir dermed veldig trangt til senene i hendene som gjør at man dovner bort. Og jeg har ikke mye vann i kroppen eller noe sånn. Det er veldig ubehagelig. Jeg som er glad i å strikke, det går nesten ikke nå Trøsten er at det forsvinner etter fødselen.
KaWi Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Det KAN høres ut som om det er Carpal Tunnel Syndrom, sier ikke at det er det. Jeg har hatt det siden midten av mai, og har vært på undersøkelse hos nevrolog, og fikk beskjed om at dette måtte opereres, for jeg var på vei til å utvikle nerveskade. Så jeg ble opereret for dette nå på tirsdag, og det var godt! Fingrene er med igjen og det er ikke vondt! Bare litt i stingene, men har ikke tatt noe smertestillende i det hele tatt. Det legen sa til meg, er at ja, det er i mange tilfeller svangerskapsrelatert, og at det er hormonelt. Men når det har vart så lenge som i mitt tilfelle, så burde man gjøre noe med det. Så dette var siste sjanse før barnet kommer =) Uansett, ønsker deg lykke til videre, og siden du har fått det så sent i svangerskapet, så vil det nok gå over etterpå. Ha en toppers dag!
1+1=2* Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Jeg hadde det sist jeg var gravid (den siste måneden før fødselen). Hadde da enormt mye vann i kroppen. Fingrene verket veldig, og jeg måtte stå opp 1-2 ganger om natta og skrive på maskinen/surfe på nett. Da forsvant de verste smertene. Men plagene forsvant da ungen ble født... Så det er bare å holde ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå