VinterNurk Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Hei:) Jeg tenkte det var på tide å begynne å handle inn litt klær til den lille som kommer i november/desember. Det jeg lurer på er hva trenger en av klær til en nyfødt til den kaldere delen av året? Leste gjennom en liste på dinbaby.com, men er da delt inn i sommer/vinter klær, og jeg har absolutt ingen aning om jeg trenger begge deler,kun vinter tøy eller en blanding. Noen snille kvinner som har råd eller erfaring å dele?
FruBoger fødeklar Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 har ingen erfaringer men.. har handlet inn alt:) regner med å få mye smått, bodyer og slike pene sett.. det er typisk.. så jeg har handlet inn basic ullundertøy jeg.. lange strømpebukser, bodyer og sånt i ordentlig ull.. Har jo også handlet noe pent... Slik ca: 1 sett i tykk ull, genser og bukser 2 ull strømpebukser 4 ullbodyer (lange og korte armer) ullsokker og lue, votter har jeg strikket selv..handlet bomullsvotter til å ha inni.. off, har da handlet mer men husker kke:) fleece, og inneklær! pen klær gleder jeg meg til kommer i butikken, til jul:) sikker flere som har nyttigere lister:P har også arvet flere søppelposer med klær fra 44 til 4 år:P
MintCondition Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Min erfaring er med en unge som ALDRI gulpet, så vi trengte ikke skifte klær hver time som jeg vet andre gjør Men sist hadde vi en 4-5 ullbodyer og tilsvarende strømpiser, noen gode ullstrømper, tynn ull-lue, hel ulldress, fleecedress og et par sett med tynne ulljakker (sånn omslagsjakker). I tillegg til sånn type "pent" tøy, noen kjoler, noen søte bodyer som IKKE var ull, litt bukser etc. Enig i hun over at du kommer til å få veldig mye pentøy etc i gave, så sats på å kjøpe in basics du
halloween-termin :) Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Min forrige var født i mars - og ullbodyer osv var det viktigste - også ullpysjamas - han likte ikke så godt å ha dyne osv. + et godt hjemmestrikket ullpledd - det brukte vi kjempemye! Du trenger ikke å kjøpe inn så mye på forhånd - kjøp basics og ta det litt som det kommer. Vær obs på at du trenger lite i de minste størrelsene - Vår gutt hoppet over 50 - var 52 cm og vokste raskt. Om du venter gutt så kan det være lurt å ikke kjøpe så mye med påsydd fot - vår gutt hadde så store bein at fotbiten i de minste størrelsene ikke passet - bedre med løse sokker! Fint også med noen vanter om de klorer seg mye i ansiktet. Jeg brukte minst mulig av ting med "liv" - som strammet på den lille magen - mest mulig hele dresser osv - syntes det virket mer behagelig.
Mayken Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Snuppa er født i November, og hun brukte så og si ikke noe annet enn ullundertøy hele vinteren. Vår vi var ute og trillet hadde jeg på henne ulltøy og la henne i voksiposen, noe mer trengte hun ikke da. Pleide å pynte opp ulltøyet med å ha en lite kjole over eller noe, så var hun litt ordentlig kledd hvis vi var på kafe og hun ville opp. Ellers så hadde vi også en sånn hel dress kjøpt på hennes og maurits, sånn som får de små til å se ut som små bamser, den brukte vi mye når vi skulle ut og kjøre bil. Kjøp litt forskjellig i ull, så er du ganske sikkret. Finnes mange fine sett i fleece som man kan ha utenpå også. Ellers så strikket jeg en del ullsett selv.
Myra Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Så var det det med erfaringer da. Jeg ville gjerne ha påsydde foter på pysjamas og strømbusker o.l. Min erfaring er at de små veldig fort sparker av seg sokkene. Men du finner nok ut av det. Jeg har kjøpt en liten vinterdress, til å ha i bilstolen og sånn. Og litt ullklær til å ha i vognposen.
Gjest Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 pysj og strømpebukser med fot. klær som er myke og ikke av de tynneste stoffene. jeg hadde en gulpeunge som var "kledd" i kluter. vasket kluter hver dag og vi hadde rundt 100 av dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå