Gå til innhold

Til deg som skrev et innlegg om:

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. at en full kollega dukket opp på jobben, og at du mistenker at personen har et alkoholproblem etc etc. Håper du er klar over at det er venner av han og hans familie som er her inne og har lest innlegget. Synes du skal tenke litt over ting. At du i tillegg skrev hvilket yrke du og personen jobber innenfor, var egentlig dråpen. Selv om det ikke var ment som uthenging, så er det ille nok i seg selv at du utbroderte deg såpass mye som du gjorde...

Verden er ikke så stor som du tror.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har hun kanskje hjulpet ham da, så familien kan hjelpe ham å ta tak i problemet. Er enig i at man kanskje ikke skal legge ut for mye detaljer. Men det er ikke sikkert familien var klar over det, og da kan det hjelpe ham, fremfor at han får fortsette å ødelegge seg selv

Skrevet

Det er dessverre mange mennesker som møter fulle eller beruset opp på jobb. Og om dib kan være med å hjelpe en av dem, så er det flott!

Om alt skal ties ihjel ville verden blitt et trist sted å være.

Godt noen bryr seg om å hjelpe andre. Flere av oss burde gjøre det innimellom.

Skrevet

De er fullstendig klar over det, ellers takk.. er bare opprørt overmåten innlegget ble skrevet på. Er altfor mye av den type innlegg her inne, og enkelte avslører man jo lett! Ser for meg at neste gang er det jeg, mine venner, søsken eller annen slekt som får gjennomgå. Skal det virkelig være sånn at man skal skrive ned tragiske jobbhendelser her inne når man vet at mange i Norges land leser debattene her? Og at mange kan kjenne igjen ting/detaljer/hendelser/beskrivelser, og dermed vet hvem det dreier seg om?

Mener ikke være krass, men blir bare lei meg på personens vegne i.o.m at noen som står han nær er her inne, og fikk en ganske dårlig dag etterpå (pga andre ting som var i sammenheng med den fyllaepisoden på jobben).

Skrevet

DIB er det siste stedet jeg ville fått hjelp fra, og det tror jeg mange er enige med meg i.. her inne er det så mye dritt at man vet alldeles ikke om folk mener ting godt eller vondt for en. Plutselig står barnevernet på døra, eller politiet for den sakskyld. Og alt pga tråder som blir misforstått, tolket feil og slengt dritt i.

Skrevet

Vær klar over dette; dersom familie og venner vet om dette, så er jo ingen skade skjedd. Og den som skrev innlegget visste det jo, også. Sikkert mange andre, som utfra problemets art, også forsto hvem det var. Nettopp fordi de kjente til det fra før. Kanskje dette var det som skal til, da, for at personen skal få hjelpen det høres ut som han trenger? At han blir klar over at han ikke klarer å skjule problemet lenger?

Jeg har fortsatt ingen peiling på hvem det var, og slik kommer det til å fortsette å være. For jeg har ikke peiling på hvor i landet det er, og hvem det kan være snakk om.

Den som skrev innlegget, kunne lagt ut fullt navn på personen, og jeg ville fortsatt ikke visst hvem det var. Det er jeg sikker på.

Skrevet

"Mener ikke være krass, men blir bare lei meg på personens vegne i.o.m at noen som står han nær er her inne, og fikk en ganske dårlig dag etterpå (pga andre ting som var i sammenheng med den fyllaepisoden på jobben)."

Det var denne som gjorde utslaget, og som fikk meg til å skrive inn her. Vil og kan ikke skrive utdype noe mer enn at enkelte ting er veldig vanskelig for noen nå, og det gjelder en del andre ting involvert. Det var alt jeg hadde å si.. Hvis man mistenker at en kollega har alkoholproblemer, hvorfor ikke snakke om det med sjefen sin? en kollega man stoler på? Istedet for å skal snakke ut om det på DIB..

Skrevet

Jeg forstår ikke problemet her, HI. Det er bedre å ta opp slike problemer enn å late som om alt er bra. Slike ting blir bare verre ved å late som om alt er normalt, så jeg synes det er bra at det innlegget ble skrevet. Hvis dere (familie og venner) kjente til det uansett så er det vel ikke noe problem, som en over her skrev?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...