AneB Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Enkelte nick kan legge ut en innlegg om at neglen på lilletåa brakk og få nitten støtte-svar. Andre nevner at de blir forbanna når en unge på 10 mndr som uansett ikke skal betale for legetimer, får regning fra legen for ikke å ha møtt til en time man faktisk har sagt ifra om at man ikke møter til og blir møtt med nesten utelukkende drit-svar! Er det mulig, "jeg tror neppe hun var så syk at hun måtte på legevakten" hvem i all verden greier å vurdere det utfra det som er skrevet her!? "hva sa legevakten" og ditt og datt, kan det være nødvendig å måtte møte til dib-avhør for et sånt innlegg? Og hvor ble alle dere "bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite" "hvis du føler deg usikker så kontakt legevakten"-kjerringer av!?
Gjest Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Enig i at noen tok litt av i typisk dib-stil - men utfra hovedinnlegget gikk det ikke an å forstå at jenta var sykere enn en vanlig forkjølelse. Og hun sa ikke at hun ikke hadde prøvd å avbestille. Ellers er jeg veldig enig i det siste poenget ditt her
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Jeg leste innlegget, men så at hun alt hadde fått samme svar som jeg hadde tenkt å gi... Så derfor la jeg ikke inn. For jeg kunne nok ikke støtte hennes syn om at hun ikke skulle betale, for sånn er det faktisk, at ubenyttede timer må man betale minstetakst for.. Og sånn må det nesten være, med tanke på andre som trenger legetimer. Og dette var sikkert en hastetime hun hadde fått også, så jeg syns det er helt rett at hun måtte betale for den. Hadde hun ringt om morgenen å sagt at hun ikke trengte timen likevel, iom at hun hadde vært hos legevakten, så tror jeg det hadde vært greit. Så derfor svarte ikke jeg, fordi hun alt hadde fått sånne svar. Men å drive å rakke ned på folk i sånne innlegg, det er jeg ikke tilhenger av. Så det er dårlig gjort.
cherry coke Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Noen tar bare helt av! Det holder med ett lite "nei, jeg synes du burde ha avbestilt timen". Ferdig med saken. Noen her inne er ekstremt hissige.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Det lurer jeg på også. Greit at man er uenig, men man trenger ikke å slenge dritt av den grunn.
AneB Skrevet 18. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2008 For å være helt ærlig driter jeg i både legetimen og regningen, men at folk tillater seg å være sånn halvveis blottet for folkeskikk fordi man er på et nettsted, det syns jeg rett og slett er litt utrivelig. Er ganske sikker på at 90% av de som er frekke her inne er de som ikke tør å si en drit direkte til folk ute i den VIRKELIGE verden.
Gjest irismor Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 BANG og der traff du nok spikeren rett på hodet ;-) Lett å hive seg over å dømme andre men å bli ufine i innlegg er det da ingen hensikt med. Veldig enig med deg.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 Om jenta var syk eller ikke kan ikke vi her inne uttale oss om, MEN at hun burde ha avbestilt timen i god tid burde hun ha visst. Det er sånn det funker uansett om timen gjelder en vanlig pasient, en gravid, et lite barn osv. Grusomt irriterende å måtte vente i 3 uker på en legetime når man kunne ha fått det mye tidligere om folk hadde avbestilt timen sin istedenfor å bare ikke møte opp eller avbestille for sent.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #10 Skrevet 18. september 2008 Jeg er faktisk akkurat sånn irl som jeg er her. Muligens litt mer storkjefta irl faktisk... (kanskje bare fordi da rekker jeg ikke tenke og har ingen deleteknapp:p)
AneB Skrevet 18. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2008 Som sagt, Mami, handler ikke denne tråden om legetime, avbestilling eller skattepenger, men om folks mangel på oppførsel og evne til å si hva de mener uten å være ufin.
~sjiraff~ Skrevet 18. september 2008 #12 Skrevet 18. september 2008 Nå skriver HI i det andre innlegget at hun faktisk ringte for å avbestille, men fikk beskjed om at hun måtte avbestille ett døgn i forkant... Hadde sendt hele regninga i retur med en kvass beskjed hadde det vært meg. Ellers enig med AneB. Hva i helvete vet nå folk om hvor syk hun er og begynner å sette spørsmålstegn ved det...?!?!
Gjest Skrevet 18. september 2008 #13 Skrevet 18. september 2008 Kan gå litt hett for seg her inne til tider ja, men helt ærlig så synes jeg ikke det var så mange ufine svar i den tråden der? Men nå synes ikke jeg at man er ufin bare fordi man ikke pakker ting inn i bomull heller da..
AneB Skrevet 18. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 18. september 2008 Det virker ofte som det oppstår en slags jakt på enkelte nick, og dette så ut til å være en typisk sånn tråd...og rullegardienen min gikk litt sånn halvveis ned av det innlegget til "pandabjørn". Syns generelt sett det er greit her inne, og har absolutt sett det verre enn det jeg referer til her, men det er bare så irriterende at noen kan legge ut innlegg om alt mulig og bare få koselige og støttende svar, mens andre får sånne som i den tråden jeg hengte meg opp i her. Jeg er absolutt ikke en person som er tilhenger av å "pakke ting inn i bomull", men det går an å "snakke" skikkelig til folk selv om man er uenig. Forresten så har jeg hatt en ræva dag
Gjest Skrevet 18. september 2008 #15 Skrevet 18. september 2008 Ja jeg syntes ikke alle svarene var helt ok jeg heller, men oppfattet ikke noen av svarene som direkte ufine. De som kun får søte og koselige svar bestandig er vel de som også svarer folk med kooozzz og kleemzz støtt også, og det er hvertfall ikke jeg interessert i hehe, da tar jeg heller imot noen stygge svar hvis noen er uenig med meg Dette er jo også et internettforum, så det er jo fort gjort at ting ser litt krassere ut enn det var ment..
AneB Skrevet 18. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 18. september 2008 Ja, det er dumt at vi mangler tonefall og kroppssråk!! KOOOOZI Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå