Gå til innhold

Jeg har kapitulert, det blir totten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter iherdige forsøk på å få vesla til å ta smukken innser jeg nå at hun nok blir et totte-barn (som sin mor)...

Fordeler:

*alltid tilgjenglig/slipper å lete

*slipper å stå opp for å finne de om natta

*må ut når ungen er aktiv i lek og trenger hånda til noe annet

Ulemper:

*kan ikke kokes

*vaskeligere å slutte med (Sabeltann tar vel ikke imot avhogde tomler?)

*vansleigere å kontrollere bruken av den

*votter i når hun sover i vogna byr på utfordringer

Trond Viggo synger jo så fint "ALT DU TRENGER HER I VERDEN ER EN TOTT" - og det er faktisk ganske sant så lenge man finner trøst i tommelen;-) Så hun får kose seg med den i noen år. Vel bekomme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*sukk*

Vi prøver også på snuppa... Hun er 4 1/2 mnd nå... Ikke snakk om, hun skjønner bare ikke hva den tingen vi putter i munnen hennes skal være godt for..!

Hvor gammel er jenta deres?

Skrevet

Nesten 3 mnd....

Liker ikke smukken, nei, men har fått godt tak på tottingen. Smatter høylydt på den og koserg verre!!

Skrevet

Emma får ikke tak påå tommelen heller hun... Bare har den i munnen og smatter litt innimellom... :)

Skrevet

Hehe, nå kom jeg på noe jeg gjorde da snuppa var liten. Jeg stod opp midt på natta og tok ut totten og putta inn smokken. Gjorde det bare noen få ganger, men hun kuttet fort ut totten og ble glad i smokken.

Skrevet

Her strikket svigermor tottevotter, Kan ta av totten, som ved sms-votter.

Han er 3 år og har sluttet med tott. Smørte på go-negl og han er enig i å slutte.

Var hos tannlegen og ho kunne ikke se at han hadde brukt tott. Kanskje litt smokk.

Mannen min har verdens fineste tenner, og brukte tommelen til han var 6 år.

Her begynte vi gradvis å venne av med tott, ikke lov å totte ved bordet, når han leker, ser tv osv. Helst bare i senga.

Vi har sovet godt hver natt og aldri leita som gal etter smokkene!

Han bruke tott når han var nyfødt. Tok ikke smokk!

Mye arv i tommelbruk!!!

Skrevet

Hadde samme "problemet" her, jeg prøvde iherdig, men så ut som at det aldri i verden ville gå. Bare dager etter jeg hadde gitt opp, begynte hun å putte inn smukken selv, og etter det har hun bare brukt den og glemte da totten!! ...(jeg lot dem ligge i lekegrinda og senga) Hun var litt eldre da, ca 5 mnd, så du trenger ikke gi opp ennå :o)

Skrevet

Trodde det var mannen som hadde vunnet kampen jeg, og at dere nå skulle flytte til Toten.

Skrevet

Ha-ha!! Nå måtte jeg le! Jeg er 100% belastet med toten-gener, og det var vel jeg som måtte ha overtalt mannen hvis det skulle bli aktuelt å flytte dit. Blir nok ikke aktuelt (vi har begge jobber vi stortrives i her), men alle feriene og barndomsminnene gjør at jeg har et rimelig romantisk syn på området. Og hytta påTotenåsen, den er selve paradiset!

Skrevet

Neida! Jeg skal ikke det, men jeg må stikke finger'n i jorda og innse at HVIS det nå skulle bli smukk, så får vi kalle det en bonus.

Skrevet

Jenta vår var totte-jente til hun ble 6 mnd da var det helomvending til smokk :) Om natten tar hun fortsatt tott når smokken har falt ut så slipper å stå opp heldigvis :)

Så det kan fremdeles endre seg.

Skrevet

Snuske her tok tommelen i munnen etter 2 minutter utenfor magen, og vi kjemper stadig.

Nå ser det faktisk ut til å snu... Rådet heroppe om å ta tommelen ut om natta og gi sutten i stedet, er ganske smart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...